KnihyNovinkyRecenze knih

Deadpool: Packy, packy, pacičky – ukecaný žoldák zachraňuje svět před štěňátky

Znáte ho nejspíš všichni. Deadpool-Vyšinutý, ukecaný a hlavně smrtelně nebezpečný. Wade Wilson býval členem speciálních jednotek, ale v jeho těle začala bujet rakovina. Přidal se tedy do tajného projektu s označením Weapon X. Tam doufal, že ho rakoviny zbaví. Stalo se, ale tak nějak jenom napůl. Získal velkou schopnost regenerace a tím pádem i téměř nesmrtelnost. Rakoviny se ale nezbavil. Ta v jeho těle řádí dál a regenerace s ní svádí nekonečný boj. V následujícím příběhu se náš antihrdina pokusí zachránit svět před nepřítelem, který tu ještě nebyl. Před štěňaty.

Deadpool bojuje se štěňaty – no to je slušný bizár

Ukecaného žoldáka najme světoznámá bezpečnostní agentura S.H.I.E.L.D., aby nalezl několik geneticky upravených štěňat. Deadpool zakázku přijme, i když nemá absolutně tušení co na těch roztomilých štěňátkách může být nebezpečné. Dokud se nepotká s jedním z nich. Štěňátko se změní v obrovské monstrum, které začne likvidovat ulice města a pokusí se sežrat děti na základní škole. I když je Deadpool zabiják, tak má přeci jen nějaký morální kodex a té obludě to nedovolí. Po strhujícím boji, kdy Wade utrpí mnohočetná poranění, nakonec vyhrává a děti jsou v bezpečí.

Vydává se tedy najít další štěně na seznamu. A další a pak ještě další. Až nakonec má víc štěňat, než je vůbec na seznamu. A tady začíná skutečné dilema našeho hrdiny. Jak poznat, které štěně je příšera a které ne? Nezbývá mu než, trochu zariskovat a doufat, že se ty monstra nezačnou proměňovat všechny najednou. Nebo je pro jistotu odbouchne všechny?

Do příběhu navíc zasáhne i tajemná postava, která si říká Fifinka. Ta Deadpoolovi prozradí, kdo stojí za vytvořením monster a chce po něm, aby Deadpool toho člověka zabil. A věřte nebo ne, ten člověk se jmenuj Piňďa. Deadpoolovo dobrodružství začíná a věřte nebo ne, dojde na velice vtipné, ale i smutné situace.

Deadpool

Kniha, která požírá čas

Nevím jak vy, ale já když sem tuhle knihu objevil, tak jsem ji prostě musel mít. Za každou cenu. Deadpool je jedna z ikon komiksového světa. A v mé knihovně nemohla chybět. Při otevření knihy na první stránce vám bije do očí hned první věta: Kde jsou do %@+ů§/*- OBRÁZKY? Jak jistě víte, tak Deadpool je jediná postava, která ví, že je v komiksu a aktivně komunikuje se čtenáři. Do knihy jsme se začetl a přiznám se, že jsem měl velký problém ji odložit. Dokonce nešlo odolat ani během pracovní doby. Mám sice výplatu zmenšenou o pětikilo, protože mě šéf načapal, ale stálo to za to.

U knihy se člověk skutečně baví. Hláška střídá hlášku a pokud si člověk ještě dokáže vizuálně představit situace, tak tu máme skvělý příběh s bravůrně napsaným textem v deadpoolovském stylu.

Pojede Deadpool solo, nebo se k němu někdo přidá?

Ve světě komiksových postav je už zvykem, že se v příběhu nějakého hrdiny občas vyskytne jiná postava. Ani tady to není výjimkou. Ale jak by řekl náš antihrdina: Táhnětě šmejdi, tohle je moje kniha. Najděte se si svoji. V příběhu se mihne dobrý soused Spider-Man, který tam bude s prominutím trochu za debila. Být Deadpoolem, tak ho protlemím. A druhým hostem nebude nikdo jiný než gama monstrum se zelenou kůži a roztrhanýma gatěma. Ano, mám na mysli Hulka. Ten se s tím nemaže, a v této části knihy mi Deadpoola bylo vlastně možná i trošku líto.

Zpracování a pocity

Román je čte opravdu krásně. Občas sice narazíme na výkyvy, kdy autor možná až moc tlačil na pilu a snažil se být přehnaně vtipný. Místo humorné hlášky nebo situace z toho nakonec vyleze něco nezáživného a někdy i trapného. Záleží na vkusu každého čtenáře a jak knihu pojme. Deadpool sice trousí hlášku za hláškou, ale někdy je i on sám s prominutím za blbce a trapáka. Takže to do příběhu možná i patří.

Příběh má svižné tempo a pořád se tam něco děje. Honičky, výbuchy, nakopávaní zadků, přestřelky….všechno na co si vzpomenete. V jedné kapitole se dokonce hlouběji ponoříme do Wadeova podvědomí a zjistíme, že on za to vlastně nemůže. Myslím tu jeho vyšinutost. Mě se tohle odehrávat v hlavě, tak budu mešuge taky. Knihu jsem si užil plnými doušky a občas se i stalo, že mi od smíchu slzely oči.

Kniha má necelých 300 stránek, ale vejde se vám do kapsy, takže to přelouskáte klidně za jedno odpoledne. Garantuju, že nebudete stíhat otáčet stránky, protože budete chtít vědět jak to dopadne s Panem Šňupáčkem (jedno ze štěáňtek).

Ano nebo ne? Ještě jinak: proč to sakra doma ještě nemáte?

Tady se není o čem bavit. Příběh o vyšinutém žoldákovi, který halucinuje a povídá si sám se sebou musí mít doma každý. Knižka je napínavá, vtipná a stručná. Žádné okecávání kolem. Deadpool jde totiž rovnou na věc. A tím myslím úplně u všeho. Román Deadpool-Packy, packy, pacičky je skvělým čtením do dnešní doby. Donutí vás zapomenout na starosti kolem sebe a vykouzlí vám úsměv na rtech a dostane vaši bránici do křeče.

Posílám obrovské díky nakladatelství CREW, že nám poskytli výtisk k recenzi. Užil jsem si na maximum každou stránku a samozřejmě spisovateli. Knihu napsal Stefan Petrucha a do češtiny přeložil Filip Drlík. Všem ještě jednou děkuji za skvělý zážitek.

Postavy - 100%
Styl psaní - 85%
Vzhled obálky - 90%

91%

Deadpool: Packy, packy, pacičky je humorným zpracováním bizarního příběhu. Kdo tuto postavu miluje, tak je volba přání co si letos pořídit pod stromeček jasná. Ale věřím, že se bude líbit i nezasvěceným. Je to fakt psina.

User Rating: 0.25 ( 1 votes)