NBA 2K21 – monopol na basketbalovém trhu se projevuje | Recenze

Když se mi do rukou dostala old-gen verze NBA 2K21 pro tuhle recenzi, byl jsem zprvu opravdu nadšený. Jako malý harant jsem basket hrával a cítil jsem tedy nějaký vzdálený vztah k tomuto sportu. A protože jsem poslední díly NBA nehrál, fakt jsem se těšil na to s čím 2K přišlo a jakým progressem hra prošla. A jak to dopadlo?

Vyber si styl ovládání a hraj

Samotná hra se s ničím nemaže, po prvním zapnutí jsem se dostal k výběru ovládání hry. Na výběr jsem dostal tu víc lama verzi pomoci – pár tlačítek nebo převedenou hratelnost z NHL v podobě skill sticks. Jako začátečník a noob jsem se vydal tou jednodušší cestou. Ovšem sluší se říct, že pokud si vyberete možnost skill sticks ale nebude vám vyhovovat, můžete ve hře jednoduše používat to basic ovládání. Hra reaguje na obojí.

A tak jsem se vydal do prvního tutoriál zápasu. Hra se mě snažila naučit basic moves, jak se to vůbec bude ovládat, jak funguje střelba, obrana, náběhy, dunky a vše co k basketu patří. Buďto jsem nedával pozor, nebo jsem to nějak missnul ale v prvním ostrém zápase jsem po 5 minutách tekl 0-30 a to jsem ani nemrkl.

Graficky hra asi vyniká nejvíc

Po grafické stránce musím přiznat, že jsem byl poměrně překvapený. Na to, že se jedná o sportovní hru, kde vám jde spíš o gameplay a content tak zde je grafická úprava dost povedená. Close-upy na hráče během přestávek nebo opakovaných záběrů jsou fakt detailní i když výrazy v obličeji umí sem tam působit směšně. Především pokud hrajete my career mode a při tvorbě vlastního hráče využijete možnosti scanování obličeje skrze kameru. Občasné záběry na vašeho hráče tak můžou působit…přinejmenším legračně.

Obsahově je to už horší..

Když už jsem načal možnost hraní kariéry tak co se týče hratelných módů, není jich zde zas takové množství. Quick play je fakt super možnost jak se dostat ihned do hry s kamarádem 1v1, do tutoriálu, nebo odehrát pár košů na venkovním hřišti na americkém předměstí. Asi nejhranější mód bude story-drive kariéra vytvořeného hráče. Nevím nakolik je tady hrozba nějakých spoilerů, ale raději se tomu vyhnu. Důležité je, že začnete jako středoškolák za jeden z týmů, který si při tvorbě hráče picknete a v návaznosti na to jak dobře nebo špatně budete hrát, o vás projeví zájem ty big teamy z NBA. Já, protože jsem byl fakt noob, jsem měl zájem týmů absolutně nulový ale myslím si, že do NBA vás draftují i když budete hrát úplnou tužku. O čem by to pak bylo že?

Tvorba samotného hráče mi přišla docela OK. Hra kromě face-scanu nabízí kompletní customizaci výšky, váhy, muskulatury, no prostě takové trošku The Sims. Nic co byste neznali. Další fajn výběr, byl post na kterém budu hrát a přednosti, které můj hráč bude mít. Tady bylo na výběr asi z 6 jakýchsi grafových koláčů a ty různě kombinují přednosti a weakness hráče. Určitě super možnost jak si nechat upravit hráčské dovednosti a vyhnout se těm nekonečným čísilkům.

Nebaví tě kariéra? Nevadí

Mimo klasickou kariéru hra nabízí svou adaptaci režimu Ultimate team. Budete sbírat kartičky, vylepšovat svůj tým, sbírat hráče, trenéry a snažit se porazit online protivníka na druhé straně. Hele tady vám fakt nebudu lhát. Je to jako každý jiný online režim s kartičkami hráčů. Čím více peněz do hry vrazíte, tím více hráčů otevřete a tím lepší tým postavíte. Mikrotransakce v online hraní prostě stále jsou a nedá se čekat, že by jen tak vymizely. Poslední hratelný režim s názvem MyLeague nabízí možnost vžít se do role manažera týmu a možnost zahrát si regulérní sezonu NBA, zažít pocit jaké to je odehrát playoff NBA a podobně. A to je tak vše. Já vím, říkáte si co bych tak ještě ve sportovní hře chtěl, vždyť ono to stačí a asi máte i pravdu.

Hra fakt není pro každého

Z toho co jsem psal úplně na začátku asi poznáte, že jsem postupem času byl ze hry poměrně zoufalý. Nebojím se označit nové NBA jako user unfriendly. Prostě ne, pokud nejste každoročním hráčem, vášnivým fanouškem nebo nevěnujete hratelnosti desítky a desítky drillu a hodin tak to není hra, kterou si budete za každých okolností užívat. Pokud si říkáte, že si s kámošem večer hodíte pár košů a zažijete u toho spoustu legrace tak si myslím, že asi úplně ne. Samotný problém vidím v ovládání. Pokud se mi nepodařilo správně uvolnit střelu v ten pravý moment, tak jsem koš nedal – OK, to beru. Ale i když se mi podařilo vystřelit dle hry perfect tak ten koš stejně nepadl. A to už jsem byl fakt zoufalý. Nejednalo se ani o trojku, byl jsem přímo pod košem a stačilo aby můj dvoumetrový hráč natáhl ruce a zavěsil ale stejně to třikrát skočilo na obroučku a byl to takeover. V případě, že ale dokážete dostatečně namasterovat ovládání, věřím, že NBA může poskytnout pár hodin zábavy. I když asi má trošku pay-to-win v tom online prostředí.

Co dodat na závěr?

Hra jako taková určitě není špatná. Nebudu se ohlížet na tisíce edicí hry, které mají za úkol jen zvýhodnit hráče v online hraní. Technický stav hry umí také občas pozlobit a hry spadne uprostřed zápasu (hráno na klasické PS4). Pro basketbalového fanouška? Super alternativa jak prožít aktuální sezónu NBA. Pro příležitostného hráče? Za full price určitě ne. Pokud byste se chtěli do světa basketbalu dostat skrze hry, počkal bych na výhodnější cenovou nabídku a potom to může být i fajn zábava na pár večerů.

Zvuk - 70%
Přístupnost - 60%

70%