Loki jasně ukazuje, že ho není nikdy dost

Další příběh z Disneyho dílny představuje Lokiho (Toma Hiddlestona), který má stále více štěstí než rozumu a to skutečně jenom o trošičku (což je ale i tak mnohem víc než dost). Díky událostem z filmu Avengers: Endgame, kdy se hrdinové vrátili zpátky do minulosti, aby zachránili budoucnost. Se vrátil i Loki z prvního filmu Avengers. Neprošel si tak tím progresem, jaký zažil během několika dalších filmů, a měli jsme zpět toho vychytralého zlosyna, který se ničeho nebojí a to bylo skvělé.

Zvláštní příběh s jasným poselstvím

Příběh Lokiho je svým způsobem hrozně jednoduchý. Lokiho odvezli do organizace, která si říká Time Variance Authority (TVA – volně přeloženo jako Strážci časové osy). Tento úřad pod vedením božských Strážců času, se stará o to, aby každý, kdo jakýmkoliv způsobem cestuje časem a mění budoucnost ku svému prospěchu, byl dopaden. Nemají tak být tvořeny alternativní časové osy, aby čas v každém vesmíru plynul tak jak má.

No a jelikož Loki pomocí Teseractu uprchl, a už plánoval jak zase něco provést. Byl chycen tímto úřadem a jeho agentem Mobiem M. Mobiem (Owenem Wilsonem). Ten mu dal na výběr. Buďto bude spolupracovat na chycení nejnebezpečnějšího zločince, který momentálně ničí jednu časovou osu za druhou, nebo zůstane navěky vězněm TVA. Loki se tak rozhodne, že agentu Mobiovi pomůže. Začíná tím jízda, kdy se Loki snaží ulovit sám sebe jenom z jiné reality. Setkáváme se tedy s Lokim (Sophií di Martino) a souboj o čas může začít.

Celkově se jedná o velice jednoduchou zápletku. Nicméně pro spoustu diváků může být místy cestování časem a alternativními realitami trošku matoucí, navíc seriál sám o sobě hrozně žene. Nebudete tak ironicky mít moc času na to, abyste si mohli užít tuto sci-fi část. O to více se ale pobavíte různými dialogy, scénami a především celkovým podáním hlavní dějové linky, která je prostě skvělá už tím jak příjemně utíká. Tak jako sám čas.

Úžasné herecké výkony s pěknými efekty

Hlavní ústřední trojice příběhu tedy Loki, Loki a Mobius je naprosto senzační. Tom Hiddleston se pro roli Lokiho narodil. Jeho výraz kdykoliv něco vyvede, jeho plánování i uvažování je naprosto fascinující a divák je tak nucen mu celou dobu fandit i když ví, že se blíží nějaká lumpárna. Jemu se skutečně nedá vůbec nic vytknout. Nehledě na to, že si jako postava projde neuvěřitelnou proměnou, možná i větší, než jakou jsme mohli vidět v MCU filmech.

Popravdě jsem měl daleko větší obavy, jak tuto roli zvládne Owen Wilson. Ten totiž většinu své kariéry hrál ztřeštěné komedie typu Zoolander a představa, že nyní hraje agenta správců času, mě před první epizodou hrozně vyváděla z míry. Jsem naprosto nadšený, že jsem se mýlil. Byl neuvěřitelný. Ano sice má stále ten přitroublý výraz, ale jako herec neskutečně vyspěl a tato role to jenom ukázala.

No a na závěr je tu Loki Sophia di Martino. Vím, že byla hlavní postavou, vím, že byla stěžejní, vím, že když se snaží Loki z jedné reality pomilovat Lokiho z druhé reality, může to být vtipné. U Sophie jsem se ale do jejího charakteru Lokiho nemohl celou dobu vžít. Až teprve v poslední epizodě jsem si řekl WAU. Tak tohle bylo neuvěřitelně super. Bohužel ze všech hlavních postav mi přišla nejslabší a to je sakra škoda.

Hodně CGI a epická hudba

Jedná se stále o postavu jakého si severského boha. Takže bez epické hudby by to rozhodně nešlo. Soundtrack je neskutečně povedený, kdy slyšíme napínavý orchestr, se kterým spolupracuje theremin. Je to prostě uvolňující nářez a hned víte, že vás čeká epické dobrodružství a podvědomě už tušíte, že tam bude nějaké to cestování časem. Ostatně hudba v celém seriálu má tak nějak za úkol budovat především napětí a vybudit onu geniálnost hlavní postavy.

Co se týká digitálních efektů, už nejsem tak moc optimistický, nicméně v celém tomto nadprůměrném seriálu je to snad to nejmenší. Místy jsou digitální doplňky totiž příšerně, ale příšerně otravné. Jasně Loki je prostě čaroděj, ale sakra, když už chci udělat nějaký ten magický souboj, proč to vypadá jako z Harryho Pottera? Jenom tomu skutečně chybělo ještě vykřiknout, co nás čeká a bylo by to kompletní.  Lokace a oblasti v celém seriálu také místy vypadali šíleně lacině. Přesto i tady je něco pozitivního, TVA se jako místo neskutečně povedlo.

Závěrem tak k Lokimu lze říct vlastně jediné. Jako první (a nebudu vám lhát jediný) seriál z dílny Marvelu z loňského roku je naprosto excelentní. Tomu hodně pomáhá úžasný herecký výkon Toma Hiddlestona. Oproti ostatním skutečně více než vyniká a jeho postava se tak do budoucna stala ještě více zajímavější, především oproti Falconovi a Winter Soldierovi. Doufejme, že druhá série bude stejně tak povedená, ne-li povedenější, než ta první.

Obsazení - 85%
Herecké výkony - 90%
Hudba - 90%