Foreclosed – odpočinková cyberpunk akce

Cyberpunk je trend o tom není pochyb. A pro příklady nemusíme chodit daleko. I když vynecháme hru, která má název žánru obsažen sám v sobě, najde se hodně her, které si berou na paškál zlé korporace a antihrdiny unikající před osudem uprchlíka snažící se zachránit si holou či vylepšenou kůži. Foreclosed je jedna z těch her, která překvapí, ale ve finále nenadchne. Dostal jsem se k ní až po nějakém čase co vyšla a nemůžu se rozhodnout, jestli se mi líbila nebo ne. Odpověď je asi někde v systému.

Příběh je

Evan Kapnos je prostě hrdina. I když se tak asi necítí, jednou mu zavolají od soudu, že společnost vlastnící jeho identitu zkrachovala a on se musí dostavit. Mezitím se setká s příjemně mluvící zachránkyní, ale nakonec je to vše jen na něm. Foreclosed má několik možných konců z nichž ani jeden nemá wow efekt. Nebál bych se říct, že příbeh vyústí v zklamání a odložení ovladače na kraj stolu. Možná je to tím, že postavy i příbeh jsou ploch a špatně prokreslené. Zlá korporace je zlá, protože prostě proto. I kdybych byl schopný se s Evanem nějak propojit, i přesto bych nebyl schopný vám říct, co se na obrazovce děje. Nějaká korporace dělá něco blbě a něco se pokazí a musí se to spravit. Vnímám to jako slabší část hry. Ovšem musím uznat, že příběh není špatný, jen to vyprávení a postavy jsou takové napůl.

Napsané je to vcelku dobře, jen ti herci. Občasné přehrávání tu není na místě a hned bych ho omezil. Nicméně vizuálně je to podívaná. Neotřelý styl je sice monotónní po celou dobu hry, která je velmi krátká, ale přesto je to něco nového. Nutno říct, že osobně se mi komiksový styl líbí a dělené obrazovky mám rád už od dob comix zone. Jen je škoda, že tvůrci nezapracovali i na celkové rozmanitosti. Děj se odehrává ve skladech chodbách i skulinách které působí podobně. Ovšem zpravcování a rozdělování obrazovek behem hraní hry je osvěžující a dodává nový náboj.

Nejen o příběhu

Naneštěstí hra není jen o hezky zpracovaném příběhu, který vás nenadchne. Je i o soubojích, což je škoda. Mechanika střelby je základní a i přestože odemykáte různé síly na pomoc v boji proti korporátu, nikdy se nestane, že byste si řekli – to je fakt pecka. Raději tím proběhnete a zůstanete na konci jak opaření. A to i přesto, že budete chtít aby se z toho vyklubalo něco víc. Foreclosed má totiž potenciál, který ale vychází naprázdno. Ať je to grafický styl nebo vhodně použité mechaniky, všechno dohromady dává kompaktní celek kterému, ale do úžasu něco chybí.

Foreclosed není špatná hra. Ani průměrná hra, ale není to ani skvělá hra. Doporučuji zahrát na odpočinek a nechat být. Pokud vás to nechytne a budete si připadat, že je víc lepších her se stejně dobrými mechanikami, tak si asi můžem plácnout, protože já se tak cítím taky.

Příběh - 60%
Grafika - 90%
Hudba a zvuk - 80%

75%

Foreclosed asi nikoho nenadchne. Ale snad ani nikoho neurazí. Nemusela by. Není to špatná hra. Ale jestli chcete challenge nebo lepší mechaniky, doporučuji zabrousit do jiných neprozkoumaných vod cyberpunkového žánru.

User Rating: 0.15 ( 1 votes)