NovinkyPCPS4PS5RecenzeXbox OneXbox Series X

Chivalry 2: povedená adaptace, či špatný klon? | Recenze

Indie herní studio Torn Banner Studios přichází po devíti letech s novým dílem středověké multiplayerové mlátičky Chivalry 2. Vydaná vydavatelem Tripwire Interactive vyšla 8. června na platformy PlayStation 4 a 5, Xbox One, Series X/S a PC. Všude se cena pohybuje okolo tisícikoruny. Na počítačích si hru můžeme první rok zahrát pouze přes Epic Games, které si zajistilo exkluzivitu. Po roce ale přijde i na Steam a další služby.

Rytíři proti zedníkům

Stejně jako v Chivalry: Medieval Warfare se ve dvojce proti sobě utkávají modří Agatha Knights a červený Mason Order. V obou skupinách můžeme nalézt 4 třídy bojovníků – Archer, Man-at-Arms, Vanguard a Knight. Ty se dál dělí do dvanácti podtříd s rozdílnými zbraněmi a skilly.

Oproti prvnímu dílu podporuje Chivalry 2 až 64 hráčů. Konkrétně jsou aktuálně ve hře tři herní módy: 32 vs 32, 20 vs 20 a free for all (každý proti každému). Za každý zásah, anebo pomoc týmu získáváte body. Ty se dále započítávají do třech různých levelovacích systémů – celkový level, level určité třídy a level určité zbraně. Čím větší celkový level a level zbraně, tím více skinů. Se zvyšováním levelu třídy se odemykají podtřídy a jednotlivé zbraně.

Levelování je sice propracované, ale hře chybí nějaký větší důvod k hraní. A to třeba ranked mód. Aktuálně je Chivalry 2 zaměřená na casual hráče, kteří chtějí občas někomu useknout hlavu. Škoda, že se vývojáři nepokusili oslovit i kompetitivnější hráče, kterým by právě ranked mód mohl dát důvod hrát dlouhodobě.

A že by hra potřebovala více hráčů, je více než zřetelné. Často se mi stávalo, že nejen v módu pro 64 lidí se našlo alespoň 10 botů. Hra přitom podporuje crossplay (můžete hrát na PC s hráči na jiných platformách, jak Xbox tak PlayStation). Aktuálně chybí podpora premade parties, a tak si s přáteli na jiných platformách reálně nezahrajete. Tuhle funkci mají ale vývojáři v budoucnu přidat, stejně jako mnoho dalších. Na ně se můžete podívat v roadmapě updatů.

Země je placatá!

Další věc, co Chivalry 2 postrádá, jsou mapy. V zásadě jich je teď ve hře osm – 5 s týmovým cílem a 3 deathmatchové. Ty s týmovým cílem jsou vesměs různorodé. Od osvobozování vězňů, až po zabití vévody. Pravdou ale je, že jsou všechny velmi detailní. Na každé mapě lze najít hodně blbůstek. Kameny, sudy anebo jídlo, kterým můžeme házet po nepřátelích, lavičky, na které se dá posadit, anebo klepeta, do kterých se lze zavřít.

Někoho může překvapit, že hra za bezmála 1000 korun obsahuje mikrotransakce. V Chivalry 2 najdeme dva druhy měn, crowny a goldy. Goldy jsou získatelné pouhým hraním a používají se na nákup skinů pro zbraně a brnění. Crowny mají stejné využití, ale jsou dostupné pouze za reálné peníze. Za reálné peníze navíc můžeme koupit některé skiny, které bychom jinak získat nemohli.

Samotný boj si v Chivalry 2 užijete

Všechna tato negativa ale vyvažuje mnoho pozitiv. Prvním je komplexní bojový systém, ten nemá skoro žádnou chybu. Občas vás sice sestřelí lukostřelec, ani nevíte odkud, ale velmi často se dostanete do dlouhých bojů, které prověří váš skill a vaši odhodlanost. Dobrý hráč může jít sám do zápasu s pěti protivníky a s přehledem vyhrát. A to je kouzlo této hry. Ač není zaměřena na kompetitivní hraní, tak svým způsobem k tomu prostě tíhne. Ale i když nejste právě progamer, tak vás Chivalry 2 může bavit. Je velmi jednoduché na pochopení a nabízí hezky zpracovaný tutoriál, který si můžete (ale nemusíte!) zahrát. A s trochou času se v žebříčku hry budete objevovat spíše na horních příčkách.

Hra má úžasnou grafiku, je poměrně nenáročná a má zkrátka epickou hudbu. Fanoušci pohledu z třetí osoby si mohou Chivalry 2 užít stejně tak, jako ti, kteří preferují pohled z první osoby. Zmačknutím jediné klávesy jde totiž pohled přehodit. Řvaní po nepřátelích anebo i spolubojovnících má taky něco do sebe.

Něco chybí, něco moc fajn

Tahle středověká mlátička zapůsobí na každého. Jak na profesionálního hráče esportových her, tak na člověka, který hry zná jen z rychlíku. Tyhle dvě komunity hezky dokáže spojit, i když se občas zápal pro výhru projeví toxicitou a hlasováním o vyhození. Pro tyto hráče by byl vhodný ranked mód, který ale v Chivalry 2 není a pravděpodobně nebude. Nevychytanou funkcí je autobalanc, který vás dokáže na konci hry z vítězného týmu přehodit k protivníkům.

Hra oslňuje hlavně bojovým systémem. Vyhnout se, zablokovat útok, uskočit, anebo zahodit zbraně a utíkat? Volba je jen na vás. Občas zemřete, občas někoho zabijete, občas vás někdo za zabití pochválí a dá vám extra body. To vše tvoří Chivalry 2. Jasně, jsou tam chyby a mezery, ale jak to tak vypadá, tak na nich vývojáři hodlají pracovat. Potvrzují to i jejich betatesty a ohlasy na ně. V příštím content updatu chtějí přidat dvě mapy a nový herní mód. Tak snad jim zápal vydrží a hráči neubydou.

Nakonec, od jedničky se Chivalry 2 liší spíše drobnostmi. Je vyrobena v Unreal Engine 4, má mnohonásobně lepší grafiku, je celkově lépe propracovaná. V době vydání ale nemá až tak různorodé herní módy a nepřináší nic extra nového. To nic nemění na tom, že jsou jednotlivé prvky z jedničky velmi dobře rozvinuty. A tak si určitě zaslouží titul čestného nástupce Chivalry: Medieval Warfare.

Grafika a animace - 95%
Hratelnost - 85%
Hudba a atmosféra - 95%
Okolnosti – mikrotransakce, počet map, latence a stabilita serverů, autobalanc - 10%

71%

Chivalry 2 je pro hráče, kteří si chtějí večer sednout k počítači, rozseknout pár hlav, zastřílet si katapultem a nic neřešit. Má málo map, málo hráčů a v téměř každé hře najdete někoho toxického. Ale zabití takového toxického hráče vám může zlepšit den. Celkově je hra v aktuální fázi na velmi dobré cestě, ale pár věcí jí prostě schází.

Patrik Broniek

Fanoušek počítačových her, esportu a hudby.