PCRecenze

Conan Unconquered – barbarská leč zábavná RTS?

Conan je zpět – ehm už zase? Ne ne nestěžuji si, to v žádném případě! Na barbaru Conanovi jsem vyrůstal a jeho svět i postavu miluji. Jen jsem překvapen. Není to totiž tak dávno, co přišlo studio Funcom se hrou Conan Exiles a hned tu máme další novinku? To se tak často nevidí.

Conan Unconquered však přichází s něčím, na co u Conana nejsme zvyklí. Jedná se totiž o RTS a slibuje nejednu výzvu a spoustu monster. Za hrou tentokrát stojí vývojáři ze studia Petroglyph – tým, který je s námi již od roku 2003 a stojí za takovými hity jako Command & Conquer, Dune II nebo Earth and Beyond. Povede se jim opět po letech ukázat co umí?

Conan Unconquered spojuje stragii, stavbu měst, obranu věží a systém hord do docela hutného a dynamického celku. Hráči dostanou pevnost kterou musí ubránit před vlnami nepřátel začínajícími u pár nomádů s oštěpy po obří hady a nekromancery.

Abyste tomuto teroru odolali, musíte posílit svou defenzívu. Na té je totiž založena skoro celá hra a tak je nutno upgradovat vaše zdi a věže vším, čím to jen jde. K dispozici zde máte dostatek obranných mechanismů jako vroucí dehet, ohnivé příkopy i katapulty a další hračky.

To ale neznamená, že byste se nedostali k průzkumu okolního světa. Ten je o to zajímavější, když do něj vstoupíte s nějakým hrdinou. Conan Unconquered mi lehce připomíná Warcraft, protože i zde si můžete vybrat svého hrdinu (Conana nebo Valerii) a vydat se s nimi do boje. Oba mají samozřejmě více než úchvatné bojové schopnosti a tak dokážou odrazit několik prvních vln nepřátel úplně o samotě. Každý hrdina je tady něco jako královna v šachu. Dokážou obrátit beznadějnou bitvu ve váš prospěch anebo vás stáhnout sebou do hlubin zapomění. Hrdinové se sice “oživí” prakticky každou minutu, ale i to může stačit k vaší totální devastaci.

I proto se budete těžce rozhodovat jestli využít Conana k ucpání díry ve vaší zdi nebo ne. Vaše zdroje jsou ve hře opravdu skromné a není nic lehkého rozhodovat kde je zužitkujete. Nepomáhá tomu už vůbec fakt, že neustále vidíte slider ve vrchní části obrazovky s odpočtem do další vlny nepřátel. Nedivil bych se, kdyby byl zobrazen úmyslně. Vaše zdroje jsou v Conanovi rozděleny na základní jako jídlo a thrallové (otroci) a získané jako dřevo a zlato. Od každého zdroje budete samozřejmě potřebovat dostatek a není nic těžšího než se rozhodovat jestli své zdroje investujete do obrany či vývoje a expanzi.

Dá se říct, že systém zdrojů je v Conanovi to nejtěžší co zažijete a vyžaduje, abyste se s ním učili zacházet skrz celou hru. Neustále je na vás totiž vytvářen tlak a v prvních pár hodinách jsem nebyl schopen využít své zdroje k ničemu jinému než opravě a obranným opatřením. Často jsem byl ve stresu, ale i tak jsem se neustále bavil. Ve chvíli kdy si odemknete vylepšené zdi, jednotky a pasti, zjistíte, že se oplatí strávit delší dobu vývojem něčeho, co vám ze začátku nedává smysl.

Co se týče jednotek samotných, není v Conan Unconquered nic extra na výběr. Začnete s vrhači kopí, swordsmany a zbyde vám tak pět dalších jednotek k vývoji. Protivníci jsou oproti tomu desetinásobně variabilnější a najdete mezi nimi vše od lidí po divoká zvířata a monstra. Je škoda, že hráči samotní pak nedostanou stejné možnosti variability. Vývojem jednotek strávíte spoustu času a odměna není až tak úchvatná jak byste předpokládali. A vzhledem k tomu, že hra je založena na principu obrany věží, vývoj se vám nikdy nepřesouvá z jedné hry do druhé. Přidejte k tomu náhodné rozprostření zdrojů a některé hry budou lehčí než ostatní, ale zároveň i nudnější.

A i přestože je hra sama o sobě dostatečně velkou výzvou, Conan Unconquered se hraje nejlépe s přáteli. V multiplayeru totiž každý z vás dostane jednoho hrdinu, ale oba bráníte jednu a tu samou pevnost. Jak si rozdělíte práci a zdroje je jen na vás, ale právě to dělá z tohoto “módu” tu největší zábavu. Onen stres který jsem dříve zmiňoval je totiž jednodušší snášet spolu s parťákem na kterém si případně můžete i vylít zlost.

Překvapivě pro mě bylo největším zklamáním z celé hry její grafické zpracování. Není to úplně nejhorší, ale v určitých chvílích si nemůžu pomoct a připadám si jako v obrovském chaosu barviček s divnými animacemi. Možná je to samotnou stylizací, ale něco mi na tom prostě vadí.

A i přes pár chybiček a pokulhávající grafické zpracování je Conan Unconquered hrou, která by rozhodně neměla být ignorována. Nabízí totiž unikátní pohled na RTS žánr, rozsáhlý systém zdrojů, pocit neustálého nátlaku a hlavně hodně zábavy.

Verdikt

Grafika - 75%
Zvuk - 70%
Multiplayer - 80%
Hratelnost - 65%

73%

Naše skóre

Conan Unconquered nabízí víc než se na první pohled může zdát a nebýt pár chybiček, hodnotili bychom ještě výše. Takhle se bohužel jedná o nevyužitý potenciál.

User Rating: Be the first one !

Jan "White Rabbid" Kőrmendy

Šílenec do fantasy a sci-fi, geek, streamer, ale hlavně vášnivý gamer tělem i duší! Hry mě provází celý život a tak jsem tu, abych vám dal něco, do toho vašeho.

Podobné články

Odebírat
Upozornit na
guest
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Back to top button