Ubisoft doslova opevňuje anti-cheaterskou ochranu u Rainbow Six: Siege. Přiznal, že cheatování je ve vyšších levelech Siege velkým problémem. Počet zabanovaných účtů jen roste. Za loňský rok bylo takto zakázáno přes 91.000 účtů. A letos s automatickým systémém detekce cheatů toto číslo může jen vyrůst!
Od roku 2015 muselo studio spoléhat pouze na manuální nahlašování cheaterů od hráčů, či moderátorů, které BattleEye (anti-cheat program) nerozeznal. Vývojáři mohli občas odsoudit cheatera pomocí videa, ale častěji se rozpoznávali podle statů ve hře Rainbow Six: Siege – extrémně vysoké skóre, nadlidská přesnost apod. A právě tenhle proces chce studio automatizovat.
Začali jsme rozebírat data, zda jsou relevantní k identifikaci cheaterů. Nadále to spouštíme na pozadí a snažíme se ujistit, že výsledky jsou v pořádku. První vlna banů je dělaná ručně a umožňuje nám zkontrolovat každého ovlivněného hráče a zda je detekce cheaterů funkční a průkazná.
Což znamená ve výsledku absolutně primitivní vzorec: rychlejší banování = více banování. Tím to ale nekončí… Studio se snaží svůj systém napojit na VAC od Steamu. Ti, co budou takto označení, přijdou o spousty možností a výhod, mezi něž patří třeba refundování nebo darování her.
Ačkoliv se takový boj zdá nekonečný, studio se snaží vidět světlo na konci tunelu. Boj mezi vývojáři a cheatery nebude snad nikdy ukončen. Když studio udělá novou aktualizaci, cheateři si najdou další skulinku a budou pokračovat dál. Studia vždycky chtějí zachovat hru pro široké spektrum hráčů, zároveň chtějí vybudovat pevné zdi proti přizpůsobivím cheaterům. Nelze ale mít obojí… I přestože jim omezí přístup třeba do hodnocených her, vždy si najdou jinou cestu. Ubisoft se je touto cestou snaží stále držet zaměstnané a v útlumu.
Cheatujete?