Tahle hra už je vlastně stará. Ale je. Všechno co je víc jak půl roku venku je old news a nemusíme se o tom bavit. Nicméně musím jí dát šanci. Už od prvopočátku na mě dýchá odkazem na Planescape: Torment, kterýžto byl také ve své době unikátem. Nicméně dokáže hra se silným filozofickým podtextem obstát i v dnešní době? Tím si nejsem jistý. Možná, že najdete lidi, kteří vám budou tvrdit, že je to skvělá hra, ale ve skutečnosti ji nepochopili. Ne, nemám víru v člověka jako filozoficky bdělého tvora. A nehodlám se smířit s myšlenkou, že na konci této hry je člověk, který zatleská a zvolá bravo.
Penrose se objevil bez varování a rozdělil bratry Dona a Marka Leslieovy. V alternativní minulosti odehrávající se kolem roku 1980 se totiž objevil monolit, který převrátil svět naruby. Adventura, která nemá žádné RPG prvky a při isometrickém pohledu působí jako klasické RPG z přelomu století, se stává vaším domovem na několik zajímavých hodin. Zajímavých je vhodně zvolené slovo, protože některé části jsou spíše prázdné a nudné. Tedy pokud nejste milovníky pomalého gameplaye a podivného chození sem a tam, jak už to v adventurách bývá. Ale to říkám áměrně, protože mě to prostě nesedlo.
Ano vzpomněl jsem si na hodiny strávené u Planescape: Torment, ale i ten měl cosi jiného. Snad to je ta absence boje, která mi tolik vadí, snad rozhovory o tom co se stalo a jaký to má všechno smysl. Vývojáři rozhodně nešetřili bizarnostmi a na postavách je to vidět nejvíce. Většina NPC jsou na hranici bizarnosti a někdy i za ní. Nepochybně nejoblíbenější postavou bude robotický pes či fenka, který s vámi jde dlouhou cestu. Hra také nabízí krásný kontrapunkt děsivého NPC s vlídným charakterem, což může být jinde klišé, ale tady to poměrně pěkně funguje.
Jelikož se jedná o jiho-africké studio, nebáli se vývojáři zvolit umístění které dobře znají. Sub-saharská afrika společně s podivnou faunou a flórou jsou víc než dostačující kulisy pro tuto adventurní hru. Prostředí se střídají a aspoň vás nenudí monotónní obrazy nechutně zelené první lokace. Ale ne, to už přeháním. Nicméně barevnosti se vývojáři nebáli. Dabing je příjemně jiho-africký a je cítit to snažení.
Adventury jsou vždy proseté různými hádankami a hledáním dalšího kroku. Nejinak tomu je i tady, ale počítejte s tím, že se zapotíte. Někdy prostě, protože tu není možnost vyvolat interaktivní předměty na obrazovce a tím pádem budete pixelhuntit sebemenší stéblo trávy. Interaktivita se totiž ukáže až jste u dané věci dostatečně blízko a to kazí celkový dojem z jinak výjimečného počinu.
Milovníci klasických adventur a RPG vám jistě budou namlouvat, že se jedná o klenot. Možná pro někoho, ale pro masu je to prostě jen adventura, která ač vyčnívá z řady, nedosahuje kvalit jiných mnohdy i starších titulů.
Verdikt
Příběh - 75%
Grafika - 80%
Hratelnost - 70%
Zvuky a hudba - 80%
76%
Naše Skóre
Milovníci klasických adventur a RPG vám jistě budou namlouvat, že se jedná o klenot. Možná pro někoho, ale pro masu je to prostě jen adventura, která ač vyčnívá z řady, nedosahuje kvalit jiných mnohdy i starších titulů.