Trpaslíci a trpaslice jednou vešli do hory a začali kutat. A hloubili tak dlouho dokud nenašli boha výhně a až ho našli, tak kutali dál. Dodávali zbraně a výstroj do okolních zemí, všechno z jedné hory. A nikdy nevylézali ven. Měli svůj svět v hoře, kde spali, jedli a pili pivo tmavé i světlé. Jedli houby i lišejníky. Palačinky z řas byly vyhledávanou pochoutkou. A pokud neumřeli tak kutají dodnes.
Ve zkratce je tento popis Hammerting – simulátor trpasličí kolonie. Byť je to early access, těšil jsem se na něj. Trpaslíky mám rád. Bodejť by ne, když bypadám jako jeden z nich. A takový krásný simulátor si nemůžu nechat ujít.
Na začátku dostanete tři trpaslíky, a postavíte si malý důl na kámen. Přímo v hoře. Hra je orientovaná podobně jako Fallout Shelter. Takže stavíte vedle sebe “místnosti” v tomto případě spíš pracovní místa, kde se vyrábí potřebné věci k dalšímu postupu hrou. Čím hloubš do hory se prokopáváte tím víc lore získáváte a odemykáte ve velmi jednoduchém skill tree další pracovní postupy.
Je to pěkně rozdělené a na otevření některých postupů samotný lore nestačí. Je potřeba taky plnit Overlord mise. Jakési dodávky zboží, které musíte splnit, abyste dostali potřebnou odměnu a obchodní vztahy. Některé úkoly, pokud se jedná o konflikt ve světě jsou časově omezené a záleží na tom výhra nebo prohra jednotlivých stran. Tady je první zádrhel celého konání. Není totiž jasné, kdo by měl vyhrát a proč. Takže i přesto, že si můžete vybrat jestli dodáte potřebné věci aby strana vyhrála nebo prohrála, tak není jasné, jestli to má na něco větší vliv.
Mrkněte taky na naše ostatní recenze, vždycky jsou upřímné a osobní.
Jak si tak stavíte pracovní místa a zadáváte úkoly, tak trpaslíci je plní podle nějaké priority, která ale není jasná a nikde naznačená, takže občas uvidíte plnit trpaslíky něco co vůbec nepotřebujete. Úkoly chodí plnit všichni najednou, pokud nezadáte jiný a jeden z nich si řekne, že bude fajn když půjde dělat radši něco jiného. Takže místo dobře zorganizovaného společenství máte spíš partu pobíhajících trpaslíků, kteří se motají sem a tam, jak špina v kýblu. Tyhle chybky osobně připisuju tomu, že je hra stále ve vývoji, ale dost mě to mate, hlavně později, když je potřeba objevovat další části hory a nevím, jak úkoly zadávat efektivně.
Součástí objevování je totiž průzkumnictví. Zatím mi přišlo nejjednodušší vzít jednoho trpaslíka a jít s ním tam, kam to jde. Mezitím totiž potkáte doupata krys a slizu, ozdravnou vodu nebo hrob významného válečníka. Zatím jsem nepřišel na to jak se dostat dál, protože nakonec teču na suroviny a ztracené trpaslíky. Ale věřím, že se mi to jednou povede anebo, že přidají vývojáři aspoň příběh, který mě povede cestou do podzemí.
Díky moc Teamu17, který poskytl kód na recenzi. Jestli vás hra zaujala, tak je podpořte na Steamu.
Verdikt
Grafika - 70%
Hratelnost - 40%
Příběh/Design - 70%
Zvuk - 75%
64%
Naše Skóre
Hammerting má potenciál, ale jestli nechcete hrát postaru a přicházet na každou věc, tak zatím počkejte než hru dokončí. Ale jestli chcete trpasličí strategii ve vertikálním duchu, kde se kutá a objevuje do nekončna, tak neváhejte.
je to taková složitější Craft the world