NovinkyPCRozhovory

Piranha Bytes pracují na nové hře | Rozhovor

Vsadil bych vlastní kalhoty, hardware a možná i všechny mé prachy, že každý jeden z vás, kdo teď čte tento článek, jste jednou za svůj život buďto hráli nebo alespoň viděli záběry z her Gothic a Risen.

A pokud stejně jako já patříte mezi nadšence žánru RPG, přináším vám obsáhlé povídání s našimi německými sousedy. Takže si udělejte nějaké coffee, udělejte si dostatek času a přečtěte si jak vidí RPG vývojáři z Piranha Bytes.

Ze všeho nejdříve, bychom Vám chtěli mnohokrát poděkovat za tuto příležitost udělat s Vámi rozhovor. Na úvod, jak se Vám v této těžké době daří?

Díky za zájem o naši společnost a díky za pozvání. Momentálně stále pracujeme z homeofficu a všichni jsme zdraví. Někteří jsou pořád v kanceláři, ale máme takový přebudovaný rodinný domek, takže v každé místnosti je jenom jeden člověk. Všichni máme přístup k projektu i z domu a komunikujeme na TeamSpeaku každý den. Tohle nám prostě funguje.

Většina našich čtenářů, kteří jsou milovníci žánru RPG, budou Vaší společnost znát především díky sérii Gothic. Takže ta jediná otázka, která musí zaznít. Dostaneme někdy další díl Gothicu z Vaší dílny nebo je pro Vás série Gothic už úplně ukončena?

Od vydání našeho posledního RPG ELEX pracuje celý tým na novém open world RPG. Vždycky máme hodně nápadů na budoucí projekty, ale zatím jsme neoznámili ani ten současný ve vývoji, takže nevíme co bude v budoucnu. (prozatím)

Další Vaše úspěšná série byl Risen. Dokážete nám říct, která z těchto sérií je ve Vaší společnosti oblíbenější? Je Gothic ta OG hra, na které většina hráčů začínala do světa RPG nebo je Risen jakýmsi dalším důležitým krokem ve vývoji her a má pro Vás tedy mnohem větší dopad?

Gothic je jako naše první dítě. Ty časy byly dost chaotické a naučili jsme se hodně o vývoji obrosvských RP světů a pořád milujeme to jejich zhmotňování. Během vývoje Risen jsem byli víc organizovaní a naštěstí jsme crunch time nechali za sebou. Obě série byly parádní, ale každý projekt pro nás byl důležitý v době vývoje. Myslíme si, že když rádi tvoříte hru a bavíte se u toho, tak to hráči cítí, když hru hrají. Tohle je část naší filozofie a stejné je to i se současným projektem.

Pokud bychom vzali hlavní protagonisty Vašich her. Který z nich je u Vás více populární? Rhobar IV, tedy hlavní hrdina Gothic her nebo bezejmenný z Risenu?

Během projektu jsme strávili hodně času vytvářením a psaním našich hlavních hrdinů a každý hrdina má svou vlastní minulost a příběh, takže je pro nás těžké se rozhodnout. Momentálně trávíme čas u vytváření nového hrdiny ze současného projektu a doufáme, že se vám bude líbit.

Pojďme už ale na Váš současný projekt. Všichni čekáme na pokračování Elexu. Můžete nám sdělit nějaké info ohledně nadcházejícího titulu? Například kdo bude skládat muziku pro další hru?

Všichni se na oznámení nového projektu těšíme, což se ale letos nestane. Jakmile budeme připravení, ukážeme vám s velkým očekáváním co máme a na čem jsme takovou dobu pracovali.

V nadcházející hře je možné, že zavítáme do starých lokací z Elexu? Potkáme nějaké známé NPC? Je šance, že by Elex dostal nějaké příběhové DLC?

Jelikož se celý náš tým soustředí na vývoj nové hry, žádné nové DLC do starších titulů neplánujeme.

Hra, který je momentálně ve vývoji, plánujete do ní zakomponovat nějaké minihry, které byly rozšířené v Risenu?

V současnosti se soustředíme na části hry, které vás dokážou pohltit, jako například hlubokou dějovou linku, krokování hry nebo některé atmosférické prvky, které vám ukážeme až při oznámení.

Co říkáte na budování vlastního kempu v nové hře?

Bohužel Vám momentálně nemůžeme sdělit příliš mnoho o nadcházející hře. Můžu Vám říct, že vytváříme typickou Piranha Bytes RPG hru, která vám dá možnost prozkoumat rozsáhlý svět, kde se dá v každém rohu něco najít. 😉

Samozřejmě nelze opomenout remake prvního Gothicu. Jaká byla Vaše první reakce? Hráli jste hratelnou ukázku? Konzultuje například studio THQ Nordic z Barcelony nějaké detaily o tom jak má remake vypadat?

Kompletní Remake vyvíjí studio THQ Nordic v Barceloně a my se na něm vůbec nepodílíme. My se těšíme, až vám ukážeme vlastní hru, takže se plně soustředíme na práci. Pro fanoušky RPGček je to ale fakt super, nakonec dotanou dvě hry na hraní.

Bylo by možné nám nějakým způsobem přiblížit kolik tak stojí vývoj takové Vaší hry od toho prvotního bodu vývoje?

Záleží na různých faktorech. Prvně potřebujete vývojářský tým. Nás je asi 30, kteří pracují na hře. Pak potřebujete nájem na kancelář, hardware a licence na software. Tyhle platby jsou nutné každý měsíc vývoje. Kromě toho jsou tam platby za lokalizaci, dabing, outsourcing, trailer, motion capture a další. Ceny za publishing, marketing, PR a distribuci jsou obvykle jedna ku jedné k vývoji. Takže, když to sečtete, takový projekt potřebuje hodně peněz.

Když dabujete Vaše hry připadne někdy možnost na další jazyky? Jako sousedi z České republiky, bychom samozřejmě rádi viděli český dabing ve Vašich hrách. Je to vůbec možné?

Jakmile oznámíme náš projekt a objeví se v různých obchodech, fakt nám pmůže, když si ho hráči dají na wishlist. Čím vyšší poptávka, tím větší pravděpodobnost, že THQ Nordic přidají víc jazyků do naší hry.

Zdravíme Českou RPG komunitu, have fun and take care!

Tak co říkáte na rozhovor? Těšíte se na oznámení nového RPG? Já se teda nemůžu dočkat. A nezapomeňte wishlistnout novou hru.

Kniha The Art of Kingdom Come: Deliverance II [CZ]

Jacob

Zajímá mě veškeré dění ve světě videoher, filmů nebo hudby. Hry mě provází celý život a takto jim to chci trošku vrátit.

Podobné články

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Back to top button