V roce 2018 ukončil svoje působení na herní scéně free2play titul dostupný na Epic Games – Paragon. Jednalo se o MOBA hru, která svým fungováním trochu připomínala podobnou hru z pohledu třetí osoby a to Smite.
Proč vlastně Paragon neudržel herní aktivitu hráčů a celkově si nevytvořil stálou komunitu je už zbytečné řešit. Každopádně Epic uvolil, že dalším vývojářům “dá k dispozici” aktiva Paragonu, pohybující se v milionech dolarů.
Ve zkratce to znamená, že vývojáři mohou použít ze zesnulého Paragonu co chtějí. A faktem zůstává, že hra to nebyla až tak špatná. Spousta zajímavých mechanik, graficky to bylo příjemné a herní systém mě osobně vyhovoval. Mít tedy možnost použít všechno co fungovalo, dát tomu svůj nápad a vyvarovat se toho, co už nešlapalo úplně správně je určitě lákavá nabídka a odpadá tím spousta dřiny.
Pár vývojářů se této myšlenky chytlo a proto máme dnes ve vývoji (a některé i v hratelných fázích) několik her. Mezi ně patří např Fault, OverPrime nebo Predecessor .
OverPrime je již hratelný a dokonce proběhl první turnaj. Fault by měl vyjít 17. července na Steamu v Early Access. Predecessor pak vyjde jako closed alpha někdy kolem 10.července.
Jak se vývojáři poperou s mechanikami a s čím novým přijdou ? Podaří se jim zaujmout herní publikum více či jinak než tomu bylo u Paragonu? Upřímně doufám, že aspoň jedna z těchto her se podaří a vybuduje si aktivní a velkou herní komunitu. Smite sice plní roli moba hry ve třetí osobě obstojně, ale chce to něco nového.
Jak hry asi budou vypadat se můžete podívat ve videích :