NovinkyPCPS4RecenzeXbox One

Mass Effect Andromeda: Jak zábavné bylo a je objevovat novou galaxii ?

Je to již tři a půl roku, co vyšel Mass Effect Andromeda. Navázal na úspěch svých předchůdců či byl zklamáním? Očekávání byla veliká. Mass Effect Andromeda není přímým pokračování původní trilogie a odehrává se v jiné galaxii. To dalo tvůrcům více volnosti jak v designu, tak i v příběhu, a navíc to vyřešilo problém, jak naložit s koncem původní trilogie. A jak tedy vypadá život v Andromedě?

Život v jiné galaxii

Hrdinou tohoto Mass Effectu je člověk jménem Ryder (ano stále tu není možnost hrát za jinou rasu, asi se nikdy nestanu Kroganem) a je součástí organizace Andromeda Iniciative. Skupiny lidí, Salarianů, Asari, Turianů a Kroganů, kteří se rozhodli opustit svůj život v mléčné dráze a objevovat taje jiné galaxie.

Ryder se účastní tohoto jednostranného výletu společně se svým dvojčetem a otcem. Avšak poté, co dorazí lidská archa Hyperion po šesti stech letech do Andromedy, nic nevychází podle plánu. Předem vytipovaná planeta pro lidskou kolonizaci se ukázala neobyvatelná a hemží se to tam nepřáteli, co nevyjednávají. Poté co dorazí k Nexu, andromédské obdobě Citadely, zjistí, že tam už nikdo neočekával, že by se některá z arch ještě objevila. A tak nás jako hlavního hrdinu čeká těžká práce najít domov pro milióny kolonistů a k tomu i zbývající archy. Při svém putování po nové galaxii samozřejmě nabereme skvadru „lidí“, kteří nám v našem snažení vypomůžou. Postavy jsou to bohužel spíše průměrně a nikdo z nich příliš nevyčnívá.

Unavené tváře v Andromedě

Hra po svém uvedení způsobila značnou kontroverzi mezi hráči i novináři, díky svým velmi nepovedeným animacím, které se ani po více než třech letech příliš nezlepšily. Tváře neměly buď žádnou mimiku nebo ji měli extrémně přehnanou, a postavy působili velmi groteskně. Celkově byly modely postav značně neuspokojivé. Kupříkladu všechny Asari mi až na výjimky přišli dost podobné, a tak jsem se neubránila pocitu, že jsem neustále sledovaná po celé galaxii jednou a tou samou Asari.

To, co se nepovedlo u jednotlivých postav, nám tvůrci vynahradili u prostředí. Jednotlivé planety jsou krásně vymodelované a jedinečné a jejich průzkum je radostí. Pro jednodušší průzkum je nám k dispozici, podobně jako v prvním Mass Effectu, pozemní vozítko jménem Nomad. Oproti Maku z prvního dílu je mnohem pohyblivější a průzkum s ním není taková otrava.

Řekni skoč a já ukážu jak vysoko

Co se tvůrcům v této hře opravdu povedlo jsou bojové mechaniky. Do hry přibyl jetpack, který nabízí netušené možnosti v soubojích. Díky němu snadno můžete překvapit nepřítele schovávajícího se za překážkou útokem seshora, či se rychle přemístit do bezpečí úkrytu. Díky jetpacku jsou souboje dynamičtější a zábavnější. Další novinkou, která činí boj zajímavější, jsou takzvané profily. Od určitého momentu ve hře již není Ryder závislý/á pouze na jedné třídě, ale má možnosti si namíchat schopnosti z různých tříd, ať už biotických, vojenský či inženýrských. Díky tomu máme možnost reagovat téměř na každou situaci sami, což se hodí, protože oproti předchozím hrám zde nemáme možnost ovládat schopnosti svých souputníků.

Zahrát si či ne toť otázka

Mass Effect Andromeda je spíše hrou průměrnou. Má své světlé chvilky jako souboje či průzkum, ale příběh je spíše podprůměrný a ničím neoslní, postavy nevýrazné a animace vyloženě špatné i po více než třech letech od vydání. Pokud jste nadšený fanda původní trilogie, tak budete dost zklamaní, protože tato hra se těm původním ani zdaleka nevyrovná. Není to vyloženě špatná hra, avšak není to ani hra, kterou bych s chutí zahrála znova, což je velká škoda, protože potencionál měla. Další budoucnost pro Andromedu nevypadá příliš růžově. Poté, co se na Bioware snesla po vydání obrovská vlna kritiky, zrušili vývoj veškerých dalších DLC a uložili Mass Effect k ledu. V poslední době se objevují zprávy o tom, že by měla být další hra v raném vývoji, ale zatím není nic potvrzeno. Nezbývá než doufat, že se v Bioware poučili, a pokud bude další hra vydána, naváže na ducha původní trilogie.

Grafika - 65%
Příběh - 45%

65%