NovinkyPS4RecenzeXbox One

Konečně pořádný simulátor na konzole? Je tu On The Road | Recenze

Simulátory různých povolání a činností jsou mezi hráči čím dál oblíbenější. Proč bychom chodili makat, když si to můžeme pustit a zkusit doma? Třeba truckerské simulátory mají obrovskou fanbase. Asi se nemusíme bavit o tom, že králem kamioňáckých her je český Euro Truck Simulátor, případně její americká odnož ATS. Konzoloví hráči ale většinou utřeli a museli dlouho čekat, než se na jejich krabičkách objeví něco podobného. A je to tady. V únoru nám vyšlo On the Road pro PlayStation i Xbox. Je to konečně adekvátní konkurence pro ETS? Hru jsme vyzkoušeli na PS4 a děkujeme za její poskytnutí kamarádům z Comgadu!

On The Road se snaží jak může

První zapnutí je docela bleskové a hra se netváří jako nějak komplexní záležitost. Jednoduché menu mě hned hnalo do hry, což jsem docela ocenil. Vybral jsem si svého řidiče (později ve hře se ukázalo, že mi hra nahrála jiného, než jsem si vybral), založil jsem svou přepravní společnost a těšil jsem se, jak se vydám na dlouhé cesty Německem a střední Evropou. A už sedím za volantem a koukám, jak se to vlastně ovládá. Na On The Road je bohužel hodně znát, že se jedná o PC port na konzole a cítil jsem to z každého zmáčknutí tlačítka. Nenechal jsem se ale odradit a konečně jsem se svým Walter kamiónem vyrazil. Nejdřív to ale chtělo šťávu!

Graficky jsme v roce 2010?

První věc, která mě praštila přes nos, je grafika. Toho si člověk prostě nemůže nevšimnout. Neostré hrany a textury, viditelně loadující objekty přímo přede mnou. Krucinál, hraju to na PS4 nebo na starší konzoli? Tohle fakt nevypadá dobře. Dobře, říkám si, přeci jen konzole už to není nejnovější a třeba se to zlepší. Při výhledu přímo z kabiny to není tak tristní. Člověk se věnuje řízení, sleduje víc věcí jako GPS, drží si pruh, hlídá rychlost. Good, good jedeme dál. Najednou se ale blíží dodávka a zase dostanete grafickou facku. Vždyť to vypadá jak hra z PlayStation Portable! Naštěstí zatáčky jsou skutečně zaoblené a nejsou to vyloženě hranaté textury… Další věc, která mě dost zmátla, byla defaultně vypnutá zpětná zrcátka. V options to vývojáři obhajují tím, že pokud zrcátka zapnete, může se to projevit na tom, jak hra poběží, a můžete se potýkat s poklesem FPS. No, vyzkoušel jsem jízdu i se zapnutými zrcátky a musím říct, že žádný pokles FPS nebo padání hry jsem neviděl. Je to ale trošku smutné, jestli potřebovali v Aerosoftu víc času, tak si ho měli prostě dopřát. Tohle nepůsobí zrovna OK.

On The Road vyzkouší vaší trpělivost a skill na gamepadu

Dobře, pochopil jsem. Hraju port z PC a je potřeba k tomu takto přistupovat. A poznal jsem to při prvním nastartování svého trucku. Po celou dobu jízdy máte před sebou okno, ve kterém můžete ovládat nejrůznější věci auta. Super detail třeba je, že musíte aktivovat svou licenci a hlídat si třeba i spánek, jinak dostanete fakt mastnou pokutu. Konečně se mi podařilo nahodit motor a vydat se na cestu. Ouvej, nejdříve je třeba tankovat (fakt dík za prázdnou nádrž). Když už jsem byl teda set and ready, vydal jsem se na cestu. Byl jsem příjemně překvapen, že během řízení je cítit samotná hmotnost vozidla. Věděl jsem, že jedu v něčem těžším, než je klasický osobák, a člověk se k tomu tak musí chovat. Říkal jsem si, že to otestuju, a párkrát jsem skutečně nedobrzdil semafor nebo odbočku. Řízení jako takové není nijak náročné. Blinkry jsou na R1 a L1, takže jsem to měl hned po ruce, člověk nemusí ani neustále držet plyn, protože tempomat funguje taky dobře. Chvilku mi trvalo, než jsem se s tím sžil, ale potom jsem se těšil na každou další zakázku, kterou doručím. Byl jsem na prázdné silnici a nic než cesta přede mnou mě nečekalo.

Nebaví tě sedět jen uvnitř? Fajn tak si vyskoč!

Co mě příjemně překvapilo, bylo, když jsem musel z trucku vystoupit a pohybovat se i mimo něj. Na benzínce vystoupíte, vezmete hadici a musíte kamion manuálně natankovat. Jo jasně, držíte jenom tlačítko, ale nesedíte furt za volantem. Když jsem konečně dorazil na místo a po hodině a půl couvání s přívěsem se mi tak nějak podařilo nastavit návěs tak, abych mohl být naložen, jsem čekal, že začne nakládka a já zas pojedu. No a ono nic. Tak jsem teda vyskočil ven a poskakoval kolem a zjistil jsem, že musím sám otevřít dveře návěsu a aktivovat náklad. A najednou už prasátka běhala do náklaďáku a já si pískal. Něco takového bych v On The Road fakt nečekal. Hra má trošku větší rozměr a člověk není jen uvnitř auta. Občas musíte i vyměnit vůz, protože ten váš zrovna není kompatibilní s tím, co jedete naložit.

Dokáže On The Road konkurovat svým bratrům?

A jak to celé vlastně působí jako celek? Je rozhodně fajn, že i na konzolích máme konečně nějaké další truck simulátory. On The Road ale rozhodně nepřichází s ničím novým. Graficky je hra fakt hodně pozadu a ovládání umí dost pozlobit, pokud nebudete schopni přijmout styl, jakým je hra designovaná. S čistým štítem dokážu říct, že tohle ETS nesahá ani po kotníky. Je fajn, že můžete i ven mimo truck, ale to celkový dojem z hry nespraví. Na PlayStationu je dokonce přímá konkurence v podobě Truck Driveru, který má češtinu a je trochu víc funky. Za plnou cenu bych On The Road asi nikomu nedoporučil, ale pokud trefíte nějakou příjemnou cenovku, asi to může být fajn odpočinková záležitost.

Grafika - 40%
Hratelnost - 25%
Herní zážitek - 20%