NovinkyPCPS4PS5Xbox OneXbox Series X

Cyberpunk 2077: Anonym z CDPR informuje o zákulisí vývoje

Přinášme vám neoficiální překlad příspěvků anonymního vývojáře Cyberpunk 2077 studia CD Projekt Red, který se objevil na serveru 4chan.org. Vše bylo napsáno 15.12. 2020. Text byl mírně stylisticky upraven, aby nebylo nutné číst celé vlákno a byl srozumitelný.

Ok, tohle je stále pod pokličkou, ale už jsem naštvaný s celou situací, takže řeknu pár detailů. CDPR si ublížilo snahou udržet investory v klidu. Nyní vývojáři slyší plány o comebacku ve stylu “No Man’s Sky” někdy ke konci června. První dva patche by měly vyjít v půlce března, ať si říká vedení co chce. V příštích měsících odejde velká spousta lidí. Morálka vývojářů je na nule a Sony nás griluje kvůli neskutečnému množství žádostí o refundaci. Dneska bude meeting s hlavouny Sony, aby se přišlo na to, jak kompenzovat hráče, kteří vyhrožují žalobami. Japonské Sony je extra naštvané.

Očekávejte velkou, špatnou zprávu do konce prosince. Největší talenty jsou většinou ti, kdo jsou nejhorší vyjednávači. Můžeme se udřít k smrti pro nesmysly, které nějaký vedoucí určil.

Velké DLC kolem děje Adama Smashera a Blackhanda je z 50% hotové. Mělo vyjít někdy během června, ale všechno je teď odložené na bůhvíkdy. Můžu s jistotou říct, že multiplayer je teď z kola venku. Jsou tu lidé, které nabrali z jakéhosi důvodu a zůstávají zaměstnání, protože “jim panstvo věří“. Je mi z toho zle. Velká část kódu šla do koše a přepisujeme jej od začátku. Zamýšlená hra by mohla být připravena k červnu 2021.

Existuje pravidlo pro zaměstnávání z různých skupin (etnické i genderové – pozn. redakce), ale zaměstnávání lidí jenom kvůli jejich pohlaví a původu není něco, co bysme dělali. Chápu, že si někteří z vás myslí “je to jen kvůli diverzifikaci“, ale nemyslím si, že to je kvůli tomu. Rád bych dal pěstí pár vedoucím, kdybych mohl.

Navíc tu je háček. Někteří z vedení jsou ti, co způsobují problémy. Nepracují jak by měli a ještě dávají nesmyslné příkazy. Například: “Vývojáři mají mít výsledky, vedení má držet investory zaujaté a nezajímat se o hru.” Je tu vedoucí co tu hru jednou hrál… jednou… minulý týden… Nedělám si srandu.

Údajný zaměstnanec CD Projekt RED

Na otázku diskutujícího ohledně problémů s objekty

Problémy s objekty jsou způsobeny špagetovým kódem (špatně psaný a obtížně udržovatelný – pozn. redakce), který dává prioritu v závislosti na množství polygonů objektu. Je to bizarní, vím. Už jsme to opravili a příští patch opraví většinu problémů s kolizí objektů.

Pathfinding fungoval skvěle, dokud do toho někdo nezačal vrtat a nepřidal do kódu rutinu pro policejní hledání. Vím, že na tom už někdo pracuje, že to bylo z naší strany přehlédnutí velkého problému.

Hlavně, jestli chcete vrátit peníze, řekněte si o ně. Je to pro nás pozitivní jako pro vývojáře, protože jsme jim MILIONKRÁT říkali, že se něco takového stane. Většina kosmetických změn by měla být připravena s druhým velkým updatem… doufám.

Po nadhození tématu na odebraný obsah hry anonym odpověděl

Překvapilo by vás, kolik už je hotovo. To “odebrali obsah, aby lidi dokončili hlavní příběhovou linku” je holý nesmysl. Většina budov se zavřenými a zamčenými indikátory bylo lootovatelných. Vyhodili jsme 50 000+ řádek dialogů a věřím, že červnový update přinese spoustu odebraného obsahu zpět do hry.

Potřebujeme, aby si lidé stěžovali. Poukazovali na chybějící obsah. Když uvidí, že chcete aby tam ty věci byly, tak možná budeme moci udělat hru podle vize z roku 2018. Existovalo obrovské podzemí pod městem, které veřejnost nikdy neviděla, protože podle vedení to “vypadá hrozně“. Bylo to skvělé a působilo jak od malkavianů/nosferatu z Vampire: The Masquerade.

Vyhodili jsme celé dvě příběhové linky, protože jedna mise smazala obsah savu kvůli chybě s umístěním postav. Části města byly také odebrány kvůli chybám. Night city mělo být obsluhováno nejen Villefortem, ale existovaly tři druhy taxi. Řidiči dokonce měli konverzace a dávali questy. Vše vyhozeno.

Co se týče příběhu Morgana Blackhanda a ohlédnutí za korpo válkami. DLC přidá spoustu šílených a skvělých nápadů, které nám Mike (Mike Pondsmith – autor tabletop Cyberpunku) dal při představování projektu. Do konce příštího roku byste měli mít hotovou a úplnou hru.

Údajný vývojář odpověděl i na dotaz ohledně obsazení Keanu Reevese

Ne, že bych měl něco proti Keanu (Reevesovi), ale do háje – náš původní Johnny byl mnohem lepší a zněl jak maniak. Představte si Foltesta na cracku. Popravdě, nejsem fanoušek jeho hraní, ale je to hodně milý člověk. Za každým z nás přišel, aby nás osobně pozdravil první den co byl ve studiu a po skončení nahrávání každému ve studiu osobně poděkoval.

Co jsem se doslechl, tak dokonce ani nebyl tak drahý a požadavek na hvězdné obsazení přišel z vnějšku. Vedení na to kývlo, protože… kdo ví? Je to na nic. Náš původní Johnny byl silně inspirován Solid Snakem od Davida Haytera z prvního Metal Gear Solid a věřte nebo ne Cillianem Murphym.(Inception, Batman začíná, 28 dní poté)

Nakonec se vrátil zpátky k problémům se hrou

Existovala AI rutina, která simulovala války gangů po městě. Věci, které jste mohli sledovat, nebo přímo ovlivňovat. Také existoval problém užívání drog dětmi, to bylo odebráno cenzurou uvnitř firmy. Cenzura odebrala i vedlejší questy s kněžími a hare krishnovci. Miles (Miles Tost senior developer CDPR) napsal sidequest, kde se strážník Max Tacu zabil a vy jste mohli vzít jeho místo, ale vytvořilo to tak velký úkrok od celkového stylu hry, že to bylo také odebráno. Doufám, že se to vrátí, protože bylo skvělé moci vejít do jejich centrály a hackovat dle libosti. Umožnilo by vám to vidět policii, jak se snaží zasahovat, a přitom se jim všechno sype, jen protože si hrajete s jejich systémy.

Možná to bude znít divně, ale to příšerné vydání bylo v něčem dobré. Studená sprcha pomohla nastavit priority tak, jak mají být. Díky tomu se můžeme věnovat práci, kterou opravdu potřebujeme dělat, aniž by nám ti haj***vé dýchali za krk. Myslím, že to všechno způsobila špatná komunikace a vedoucí nenastavovali cíle tak, jak by měli. Hra byla narychlo uplácaná pro E3 2019 a ten build samotný měl 160Gb. Tohle bude mít ještě dohru.

Vyjádřil se i k verzi hry na konzole

Series X bylo pouhopouhým přepsáním kódu a způsob načítání požadavků. Next-Gen architektura je velmi dobrá pro portování her. Firemní pravidla určují, že hra se vydává ve chvíli, kdy debugger (program, kontrolující zdrojový kód hry) neukazuje chyby. Tahle změna mě zaráží, a je i důvodem, proč jsem s tímhle vláknem začal. Je to mix pýchy a obrovské dávky nekompetentnosti některých velkých jmen ve studiu. Na svátky budu doma a přitom myslím na své kamarády, kteří budou muset být v kanceláři několik dalších měsíců a zabývat se znovu-vytvářením vyhozeného obsahu, aniž by mohli říct “Já vám to ku**a říkal! Tohle je tvoje vina, šéfe“. Vsadím se, že příští E3 bude pro CDPR bizarní.

No co… Ta hra byla zprzněná…

Identitu autora příspěvků bohužel není možné ověřit, avšak vzhledem k informaci o “velkém špatném oznámení” ke konci roku (odebrání z PSN) se dá usuzovat pravdivost informací. Navíc je nutno připomenout kauzu Glassdoor Reviews z roku 2017, kde se na portálu www.glassdoor.com objevily recenze špatného managementu a nůzné morálky zaměstnanců CDPR. Což dále nahrává na určitý stupeň nulové sebereflexe vedení CDPR.

Původní vlákno je k náhledu zde: https://arch.b4k.co/v/thread/536358731

CD Projekt Red vydal “prohlášení” na svém Twitteru , kde celou kauzu označili jako “nepravdivou“.

Jaký je váš názor? Kde myslíte, že je pravda? Napište nám do komentářů co si o celé této kauze myslíte vy?

Naše první dojmy ze hry si můžete přečíst zde: Cyberpunk 2077 – budoucnost hraní nebo skvělý megamix | První Dojmy

Zobrazit více

Redakce Gamesmag.cz

Články na kterých pracovalo více členů redakce, popřípadě členové redakce, kteří pro nás psali externě, náhodně, nechtějí být jmenováni, nebo pro náš magazín již nepíší: Deny Szoó, Adriana Malá, Martin Fojtek, Klára Kropáčková

Podobné články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button