Google StadiaNovinkyPCPS4PS5RecenzeXbox OneXbox Series X

Chorus – dynamická vesmírná akce, kde příběh hraje druhé housle

Chcete prožít vesmírné akční dobrodružství? Chcete létat v obrovském vesmíru jako elitní stíhací pilot a utkat se ve vzdušných soubojích? Tak bych vám rád představil CHORUS. Hra od vývojářské společnosti Fishlabs je naprostou novinkou, která vyšla 3. prosince tohoto roku. Získat ji můžete na PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S, Luna a Google Stadia.

Vítejte v CHORUS

Jako elitní pilotka Nara se ve své vesmírné stíhačce s názvem Forsaken pustíte do nerovného boje s mocným nepřítelem. Nara byla nejobávanější hvězdnou bojovou pilotkou společenství známé jako Kruh. Zjistila však že Kruh zašel moc daleko a proto se přidá k hnutí odporu a postaví se proti svým vlastním lidem, aby jim zabránila v ovládnutí vesmíru.

V průběhu všech bitev se musíte se svojí lodí Forsaken sžít na psychické úrovni a vytvořit symbiózu. Se svojí lodí si budete více a více rozumět a tím bude snazší i její ovládání. V průběhu hry je možné si loď vylepšovat zbraněmi jako kulomety, lasery a nebo rakety. Samozřejmostí je vylepšování i obranných složek lodi. Zvyšování armoru a životů je zde primární, protože proti vám jsou prakticky všichni a vždycky máte nějakou tu stíhačku v zádech. A jako bonus je loď schopna i několika speciálních schopností. Teleportace těsně za nepřítele na krátkou vzdálenost, telekineze nebo i smyslové prohledávání okolí. Všechny schopnosti jsou v kombinaci se zbraňovým systémem lodi smrtící. Je pouze na vás jakým způsobem to nakombinujete.

CHORUS je pastva pro oči, ale zbytek pokulhává

Začnu asi tím pozitivním. CHORUS je dílem, které je graficky perfektní. Je znát, že studio si dalo opravdu záležet a několik titulů z vesmíru už zpracovalo. Odnesli si z každé hry to nejlepší a po spojení vznikl tento nádherný svět, který je plný barev, výbuchů a světelných efektů.

Jak se hra posouvá, tak se dostáváme i do hlubšího vesmíru, kde potkáváme prapodivnější destinace. Vybuchující planety, meteoritické roje a další. Na velké obrazovce s vysokým rozlišením je to doslova orgasmus.

Hudba a zvukové efekty pěkně doplňují atmosféru ke grafickému zpracování. Během hraní nás provází melodická hudba, která jen podpoří pocity z grafického ráje. V boji na nás čeká zase trochu dramatičtější hudební podtext, provázaný zvuky rotačních kulometů a laserových děl. A třešničkou na závěr je výbuchování poražených nepřátel. Ale zde ta pozitivita bohužel končí.

Další věc je ovládání. Stále jsme v pozitivních číslech, ale už to pomalu klesá. Na ovládání si člověk musí zvykat. Já to vyzkoušel na gamepadu na konzoli PlayStation 4 a měl jsem ze začátku trochu nervy. Ovládání je dost citlivé a kolikrát se mi stalo, že jsem to napasoval čelně do nějakého toho vesmírného šutru. A zaměřit nepřátele? To byl doslova výkon. Po pár hodinách hraní se ale dostavil pocit, že loď už reaguje spíš na moje myšlenky než na pokyny z gamepadu. Ovládání je intuitivní a po pár hodinách se na to rychle zvykne. Ale chce to rozhodně čas. Přepínání zbraňového systému je rychlé a jednoduché. Každá zbraň se hodí na jiný druh nepřátel a proto není nic těžkého na tom efektivně reagovat.

Příběhově se to moc nepovedlo

Pozitiva máme za sebou. Ted se podíváme bohužel na tu horší část. Hned ze začátku se vám prolog snaží ukázat prakticky celou zápletku. Používá k tomu řadu flashbacků a spoustu postav. Z mého pohledu to snad ani není možné napoprvé zpracovat a pochopit o co v příběhu vlastně jde. K tomu se propracujeme časem v průběhu hraní. Ale ani tak se nejedná o něco převratného. Příběh je nevýrazný a nenajdeme zde nic originálního. Sekta, která chce ovládnout vesmír, bývalý člen, který se vzbouří a přeběhne na druhu stranu. Připojí se k odboji a pustí se do války proti přesile. Zdá se vám to povědomé? Jistě, protože to tu bylo už tolikrát, že to ani nedokážu spočítat.

Dával jsem naději alespoň zajímavým vedlejším úkolům, ale ani tady na nás nečeká zrovna žádná sláva. Najdi a znič, doruč zprávu, posbírej fragmenty… Vedlejší mise jsou dobré maximálně na sbírání zkušeností a materiálů pro vylepšení lodi, ale jinak by tam nemusely být.

Dojmy z hraní?

Na zabití času je CHORUS určitě perfektním titulem. Proletět se vesmírem, občas něco sestřelit a vychutnat si grafický skvost. Dovedl bych si představit multiplayer. To by byla pecka a rozhodně bych u toho čas trávil rád. Ale tady moje doporučení končí. Hraní se jinak táhne a více času strávíte pouze létáním vesmírem ze strany na stranu, než odhalováním příběhu. Asi jedinou věc bych mohl v příběhu postavit na piedestal. Prozkoumávání vesmírných chrámů a řešení hádanek, které se k příběhu vážou. Ale to je asi tak všechno. Takže pokud vám nevadí béčkový příběh a hledáte jen relaxační uvolnění tak směle do toho.

Recenzní kus nám poskytla společnost COMGAD. Tímto bych jim rád poděkoval a přeji hodně dalších úspěchů do budoucna.

Příběh - 30%
Grafika - 100%
Zvuk a hudba - 85%

71%

Na zabití času je CHORUS určitě perfektním titulem. Proletět se vesmírem, občas něco sestřelit a vychutnat si grafický skvost. Dovedl bych si představit multiplayer. To by byla pecka a rozhodně bych u toho čas trávil rád. Ale tady moje doporučení končí. Hraní se jinak táhne a více času strávíte pouze létáte vesmírem ze strany na stranu, než odhalováním příběhu.

User Rating: 0.25 ( 1 votes)