Dojmy z hraníNovinkyPCPS4PS5Xbox OneXbox Series X

Assassin’s Creed: Valhalla | První dojmy

Konečně jsme se dočkali! Po dvouleté pauze je tady dlouho očekávaný nový díl Assassin’s Creed. Dočkáme se věrného zpracování vikinského světa na který nás vývojáři už dlouho lákají? Pojďme se společně podívat do světa Assassin’s Creed Valhalla a zhodnotit první dojmy.

A tentokrát se na to podíváme společně, takže nabídnu pohled i já, jelikož je ta hra vážně obrovská a říkali jsme si, že bude zajímavé srovnat pohledy na věc.
Lukáš – Ghostonex – Haládik

Mezi zasněženými svahy

Říká se, že by člověk neměl dávat na první dojem. Bohužel jedna věc je to říkat a druhá je se tím řídit. Příběh Assassin’s Creed: Valhalla začíná v zasněžené části Norska a hned v úvodu byly pro mě první pocity velmi rozporuplné. Nakonec vyústily až v to, že jsem se přistihl, že si hraní neužívám a netěším se, co bude dál. V tuto chvíli jsem si potvrdil domněnku, že tak úplně nevěřím skvělým ohlasům na nový díl Assassin’s Creed.

Ghostonex: Měl jsem to podobně. Až později jsem zjistil, že první mapa je víceméně úvodní a není potřeba se tam dlouho zdržovat.

Výhledy a okolní krajina jsou překrásné, hned jsem si hrál s foto-režimem a kochal se scenériemi zasněžených horských štítů a fjordů. Co mě hned z počátku zarazilo byly animace, respektive chyby v animacích. Protože jsem předchozí díly hrál mnohokrát, hned jsem si všiml kopií animací z předchozích dílů. Vrcholem je manželka Eivorova bratra Sigurda, která jako by Kassandře, z předchozího dílu z oka vypadla. K tomu všemu navíc hru trápí bugy, animace a postavy se zasekávají, působí to celé trochu těžkopádně.

Ghostonex: Randvi je popravdě trochu oběť recyklace herních assetů a není sama. Byť jsou modely přizpůsobené novější technologii, nelze se ubránit pocitu, že se na některých věcech šetřilo. Což je v zásadě v pořádku u tak velkého projektu, jen by to nemuselo být tak okaté.

Další co mě okamžitě zarazilo jsou cut-scény. Začínají na nesmyslných místech, třeba 10 metrů před domem se načte cut-scéna (ta celá proběhne v interiéru) a po jejím skončení se znovu objevíte zase na úplně jiném místě. Taky nepřecházejí plynule v hraní, ale před jejich koncem se objeví černá načítací obrazovka, docela to znesnadňuje uvěřitelnost celého zážitku z hraní.

Sekera do každé ruky

Soubojový systém oproti předchozím dílům nedoznal velkých změn. Novinkou je tady možnost držet v každé ruce jednu zbraň a to klidně i dva štíty. Také se zdá, že v bitvách je mnohem více nepřátel než bylo zvykem. Boje se zdají být mnohem surovější a nyní se to useknutými končetinami a stříkanci krve na bojišti jen hemží. Jinak se mi zatím nezdá, že by soubojový systém byl nějak zásadně odlišný oproti předchozím dílům (myšleno díly Origins a Odyssey).

Zdá se, že je ve Valhalle také mnohem méně zbraní a zbrojí, na začátku jich najdete jen pár a tak jsem zatím pořád v základní zbroji Raven’s klanu. Ty si můžete vylepšovat pomocí nalezených surovin. Nevím, jestli časem najdu zbraně a zbroje, které budou tak zásadně ovlivňovat herní styl, jako tomu bylo u Oddysey.

Ghostonex: Že AC je víc fantasy a míň historie už jsem si zvykl, ale tentokrát to je celé tak nějak moc přes čáru. Hlavně teda co se týče zbraní a boje. Když Alexios naskakoval do každého úderu tak to vypadalo, uvěřitelněji než když Eivor předvádí něco, co se bojem nazvat nedá. Chápal bych to, kdyby se to aspoň dobře hrálo, ale vstupní lag je tak znatelný, že to chce pár hodin na vytvoření návyku. Nemůžu nezmínit zbraně, které jsou nejen příliš velké, ale taky špatně časově zařazené. Velké zklamání i přesto, že jsem nečekal, že se bude jednat o nějakou věrnou historii.

Téměř jako Yggdrasil

Samozřejmě je tady také rozvětvený strom dovedností. Za každou úroveň postavy dostanete dva skillpointy, které si vložíte libovolně do stromu dovedností. Ten se dělí se na stealthové, bojové a střelecké větvě. Problém je ale v tom, že většina možností je skrytá, dokud je nevyberete a až poté se zobrazí další možnosti.

Většina z těchto “skillů” jsou pouze pasivní, jako např. +2 ke kritickému zásahu a tak jsem se často přistihl, že rozdělování bodů hned po jejich získání, mě nijak nelákalo a často jsem je rozděloval až po nějaké době.

Klasické aktivní útoky a schopnosti, na jaké jsme byli zvyklí třeba s Odyssey, přes strom dovedností nezískáte. Aby jste takové schopnosti získali musíte nalézt skill-booky, které jsou rozmístěny po celém světě. Celkově mi celý strom dovedností připadal přemrštěný a chaotický a ve svém rozsahu si v ničem nezavdal s legendárním Yggdrasilem.

Ghostonex: Já jsem dál ve hře a měl jsem možnost prozkoumat víc skillů. Je fakt, že aktivní skilly nejdou přidat ve stromu, ale defacto strom ovlivňuje hratelnost nejvíc protože upravuje skilly, které používáte.

Tím se samozřejmě dostávám i k mytologii. Nejsem žádný odborník na severskou mytologii, ale zatím se mi prostředí a reálie zdají uvěřitelné, ale je to ještě brzy hodnotit takhle na “začátku”. Navíc v redakci jsou jinačí borci, kteří mají všechna severská božstva v malíku a jistě to bude zmíněno v recenzi, kterou připravujeme.

Ghostonex: Reálie nejsou úplně správně. Ale mytologie je fakt super. Zobrazení bohů a příběhy jsou velkou světlou kapkou naděje v tomhle epicky fantastickém dobrodružství.

Ale kde jsou otazníčky?

Hned když si otevřete mapu světa si můžete všimnout, že mapa konečně není pokrytá miliónem otazníků, ale střídmě na ni svítí barevné tečky. Žlutá reprezentuje bohatství (tedy poklady které jsou k nalezení různě po světě), modrá náhodné události, jenž suplují vedlejší questy a konečně bílá-tedy artefakty.

Explorace je v Assassin’s Creed: Valhalla velkou změnou. Poklady totiž neleží jen tak ladem k nalezení. Musíte si poctivě najít cestu, která je často skrytá za překážkami. Například pod padacími dveřmi, za proutěnou zábranou, nebo zamčené a ke dveřím se musí najít klíč. Je to přidaná vrstva, která dělá exploraci nesmírně zábavnou a já se kolikrát přistihl při tom, že než abych plnil questy, hledám další a další cestu k pokladům.

Piju já, piju rád

Stále můžete dělat plno vedlejších aktivit. Od závodů v opíjení na čas, básnických soutěží až po hru s kostkami Orlog. Ale jak je v této sérii zvykem, autoři vás do ničeho nenutí a tak můžete tyto aktivity s klidem vynechat.

Také jako v předchozích dílech je tady loď, žádné velkolepé námořní bitvy se tady zatím nekonají. Máte svoji posádku a s tou můžete drancovat a dělat nájezdy na pobřeží anglických toků, ale jinak slouží pouze k přepravě do anglického vnitrozemí.

Nic není pravda, vše je dovoleno

Mé první dojmy z hry Assassin’s Creed: Valhalla byly vážně hrozné, ale vydržel jsem a s příjezdem do Anglie se zdá, že to nebude zase tak hrozné jak se původně zdálo. Čeká vás krásný a rozmanitý středověký svět, budování vlastního kousku světa v srdci Anglie a mnoho dalšího. Mechaniky se zdají být pochopitelnější, svět uvěřitelný a celkově z toho mám mnohem lepší pocit než na začátku.

Ghostonex: Mám to podobně, ale pořád mě štve, že to celé působí jako středověk po roce 1000. Spousta věcí je prostě tak nějak na hlavu a i když se snažím to brát jako hru a užívat si to tak se nemůžu ubránit pocitu, že to mohlo být o několik řádů lepší. Chápu značku AC, ale když jsem si četl o historii v přechozích dílech tak mě to bavilo, protože to propojení moderního pojetí a historie mě bavilo. Ale tady není co historicky ocenit a stává se z toho jenom fantasy jízda s nudným bojem a rádoby RPG prvky.

Co říct nakonec? Myslím si, že násilné vnucování linky kolem assassinů, respektive Order of the Ancients mě přestává s každým dalším dílem bavit. Ve hře, která má být zaměřená na vikingy, dostanete skrytou čepel a naučí vás bojové techniky assassínů hned v prvních pár hodinách, to samé platí o dějové lince z přítomnosti. Tohle všechno by mohli autoři vynechat a udělat hru jen z vikinského období. Ale co naděláte, značka Assassin’s Creed pořád prodává.

Zatím se můžete těšit na recenzi, kterou plánujeme. Je to obsáhlá hra a my nechceme hodnotit hru, kterou projedeme jen okrajově.

Zobrazit více

Dalibor Zvoník

Hraní her není jenom můj koníček, je to můj životní styl a to už od doby kdy jsem dokázal udržet ovladač v ruce. Rád sleduji novinky a zajímavosti z herního světa. Další moje vášeň je sledování seriálů a filmů, taky jsem velkým milovníkem světa Zaklínače, koček a všech zvířat. Můj život se řídí heslem "Meč osudu má dvě ostří, jedním jsi ty"

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Také by vás mohlo zajímat
Close
Back to top button