NovinkyPCPS5RecenzeXbox Series X

RECENZE | WWE 2K22 je vším po čem fanoušci toužili

Skoro dva a půl let čekali fanoušci wrestlingových her na nový WWE 2K22 titul a doufali, že jeho příchod zažene ošklivé vzpomínky na WWE 2K20. Tento titul 2K Sports a Visual Concepts studia byl oficiálně označen za jedno z největších zklamání během 20-leté historie této populární série. Hráči se v něm potýkali s neskutečným množstvím bugů a až bizarním zpracováním wrestlerů, který nastavil úplně novou laťku v tom, jak hluboce může série klesnout.

2K naštěstí vyslyšelo své fanoušky a po roce vývoje nepřišlo s novým pokračováním. Právě naopak oznámilo, že se vrací ke konceptům a kompletně hru, která měla vyjít s koncovkou 21 přepracuje. Následně přišel další odklad o necelého půl roku a WWE 2K22 je konečně tady. A ano stále tu je pár prvků, které by zasloužili trošku více péče, ale WWE 2K22 nabízí oproti svému předchůdci abnormálně vysokou kvalitu zpracování, která se vlastně nedá ani srovnávat.

WWE 2K22 by se dalo nejlépe popsat jako balíček několika různých módů, které využívají stejný bojový systém. A právě soubojový systém je to, co naprosto dokonale překonalo svého předchůdce.

Na zásluze je hlavně kompletní přepracování defensivních mechanik. Ty totiž byly v roce 2020 naprosto otřesné. WWE 2K22 naštěstí zrušilo omezení reverzních technik a místo toho nabízí hráči jejich nekonečné využití spolu s dalšími způsoby jak se vyhnout útokům protivníka. 2K20 mělo nudný a nerealistický soubojový systém, ve kterém bylo vaším hlavním úkolem unavit útočícího wrestlera a donutit ho využít všechny dostupné reverzní techniky. Díky tomu zůstal daný wrestler naprosto bez obrany. Jako útočník jsem se díky tomu cítil naprosto zbytečný a kamarádi, kteří hráli proti mě pravděpodobně cítili neskutečnou míru frustrace.

Tentokrát je vše jinak a hráči mohou využívat reverzní techniky jak často sami chtějí, nemluvě o tom, že byly do hry přidány bloky a úskoky. Díky tomu není problém, aby zápas ve kterém se sejdou dva zkušení hráči vypadal jako souboj lucha-libre v televizi! Přepracování se dočkal i systém útoků, kdy jsme dostali možnost využívat různá komba. Hráči teď mohou navazovat kombinace až čtyř útoků – lehké útoky, těžké útoky, úchopy atd. Ty jsou samozřejmě nejvíce efektivní, když se vám podaří zasadit všechny 4 útoky, ale váš protivník může vaše kombo kdykoliv přerušit tím, že správně předpoví co přijde jako další útok a ve stejnou chvíli zmáčkne stejné tlačítko.

Ve výsledku jsou tak zápasy mnohem podobnější tomu, co vídáme v televizi a my si tak můžeme hrát doslova na hru na přetahovanou, kdy nikdy nevíme co se stane v následující vteřině. Podstatné však je, že je tento systém absolutně uspokojující a vy jako hráč z něj máte super pocit.

Některé lehce otravné prvky však ve hře zůstali i když se dá říct, že byly značně “vylepšeny”. Například stále můžete stunnout protivníka a nechat ho tak prakticky bezbranného, ale abyste ho do tohoto bodu dostali, budete mu muset dát pořádnou nakládačku. Taky můžete stále vyplýtvat všechnu staminu, ale i na to potřebujete zatraceně hodně práce. Co mě však potěšilo nejvíce je, že vykopnutí z pinu nebo submise se vrátilo ke klasickému zběsilému mačkání tlačítek a tak vyhrává ten, kdo mačká rychleji (a ne nebojte, fanoušci časovačů si je mohou zapnout v options).

Gameplay je prostě super, ale co vlastně můžete ve hře dělat kromě custom zápasů či online soubojů s vašimi přáteli? Inu docela dost.

Showcase mód vás provede kariérou Reye Mysteria a umožní vám prožít klíčové momenty jeho života ve WWE. Výběr zápasů je však docela zvláštní a u mnoha z nich se nedá říct, že by se jednalo o Reyovo největší momenty – to je samozřejmě na posouzení každého z vás. Každopádně tento mód obsahuje i nový a rozhodně zajímavý efekt, kdy gameplay velice plynule přejde do video záběrů skutečného zápasu a následně stejným způsobem zpátky do hry. To na mě zapůsobilo opravdu hodně. Celkově se tento mód oplatí dohrát i kvůli tomu, abyste si odemkli specifické postavy jako Eddie Guerrerro, JBL a další speciální postavy.

MyGM mód vám umožní vedení značky WWE, vytváření draftů, show a zvyšování ratingů oproti konkurenčním značkám. Navíc můžete tento mód hrát sami, nebo proti AI či reálnému protivníkovi či dvěma skrz internet. Obdivuhodně to není ani zdaleka taková nuda, jak se může zdát z mého popisu a měli byste to vyzkoušet.

MyRise mód je hlavní příběhovou linkou, pro kterou si vytvoříte vlastní postavu a provedete ji skrz celou její kariéru. Opět máte na výběr mezi ženou a mužem a opět začnete hezky od začátku ve WWE Performance centru a propracujete se mezi špičku oboru. Příběh nabízí hned několik způsobů jak ho hrát a hodně závisí na tom jak se v průběhu hraní rozhodujete včetně pozadí příběhu, který si vyberete na začátku kariéry. Vývojáři nám dali konečně i dostatek důvodů proč si MyRise zahrát i vícekrát a poukázali na fakt, že každá linka je naprosto odlišná a to se prostě cení.

Universe mód je prakticky sandbox ve kterém si hráči vyberou svou superstar a probojovávají se skrz týdenní kalendář. Ale pokud chcete, můžete si zahrát na bohy a ovládat všechny show a zápasy tak jak se vám zlíbí.

Všechny tyhle módy se v sérii v nějaké té formě již objevili, ale je to právě MyFaction, která byla tím nejzajímavějším obsahem tohoto roku. MyFaction je WWE 2K22 verze MyTeamu z NBA her. Cílem je vybudování stabilního týmu plného kvalitních wrestlerů a zúčastňování se různých zápasů a turnajů. Hra vám nabídne okolo 10 wrestlerů s kterými začnete – pět mužů a pět žen, které následně můžete využít v různých týdenních žebříčcích a přednastavených zápasech. Každý zápas pak sebou přináší sérii mini-achievementů díky kterým můžete jejich splněním získat herní měnu a následně si za ni zakoupit nové wrestlery či různé balíčky.

A tím se dostáváme ke všemi oblíbeným mikrotransakcím, které jsou přítomny snad v již každé 2K hře. Pokud patříte k sortě lidí, která si vše chce koupit máte tu neomezené možnosti, ale klobouk dolů já při hraní neměl sebemenší nutkání ani potřebu nic kupovat. V MyFaction jsem si vše, co jsem chtěl otevřel postupně a vůbec ale vůbec mi to nevadilo.

Ve výsledku se dá o WWE 2K22 říct, že předčilo veškerá má očekávání. Hra je tak neskutečně velkým vylepšením oproti svému předchůdci, že ho pravděpodobně budou kladně hodnotit všichni fanoušci série.

Verdikt

Grafika - 90%
Hratelnost - 95%
Příběh - 80%
Zvuk - 85%
Soubojový systém - 95%

89%

Naše skóre

WWE 2K22 je vším po čem fanoušci toužili - návratem skutečného wrestlingu, který vás bude bavit od první až do poslední chvíle ve všech jeho provedeních.

User Rating: 2.23 ( 2 votes)
Zdroj
Foto: 2K Sports

Jan "White Rabbid" Kőrmendy

Šílenec do fantasy a sci-fi, geek, streamer, ale hlavně vášnivý gamer tělem i duší! Hry mě provází celý život a tak jsem tu, abych vám dal něco, do toho vašeho.

Podobné články

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Back to top button