DLC Ascending Tide pro The Elder Scrolls Online příjemně překvapilo | Recenze

MMORPG hra The Elder Scrolls Online se dočkala dalšího obsahu v podobě DLC. To nám přineslo dva zcela nové dungeony pro 4 hráče – Coral Aerie a Shipwright’s Regret. Pojďme si je blíže představit a nahlédnout, co se skrývá v jejich stínech a zákoutích. Jsou tyto dungeony něčím skutečně zajímavé a nebo se jedná o další tuctový obsah, který nenadchne ani nenaštve?

Ascendantský řád se znovu připomíná

Tajemný Ascendantský řád (Ascendant Order), který známe z bitvy Three Banners War, kde v podstatě narušoval postup mírových dohod, se rozhodl angažovat i v tomto příběhu. Podle nich je totiž Tamriel odsouzen k věčnému konfliktu a já mám takové podezření, že ten konflikt tak trochu vyvolávají oni sami. Nemyslíte?

Coral Aerie

Na severním pobřeží ostrova Summerset se vám zpřístupní zcela nová oblast. Jak už název napovídá, jedná se o jakási ,,korálová hnízda”. Pokud se budete v dungeonu rozhlížet, tak je skutečně zahlédnete i s jejich obyvateli – Gryphony.

V příběhu vystupuje hráčům již známý a sympatický bretonec Jakarn. Potkat jsme ho mohli na ostrově Stros M’Kai, kde jsme plnili jedny z prvních questů. Společně s ním tam byla i redguardka Captain Kaleen, kterou též v tomto příběhu znovu potkáte. Proč jsou nyní v Coral Aerie? Odhalili totiž, že se zde usídlil Ascendatský řád! Společně s vámi se tuto základnu vydají infiltrovat.

Pamatujete si na rasu Sloadů? Ano, takoví ti ,,žábo-slimáci”. V Coral Aerie se znovu potkáte s rasou mořských Sloadů (Sea Sload), původem z království Ul’vor Kus. Jejich specializací je nekromancie, alchymie, stínová magie a ovládání mysli. Svou přízeň si u Lorda Ascendantského řádu získali už dříve, jelikož chtěli potopit celý Summersetský ostrov. V jedné části dungeonu je uvězněný Sea Sload gigantických rozměrů. Postupným oslabováním v podobě likvidování bossů se jeho rozměry normalizují a na závěr mu budete mít možnost představit své zbraně z dost velké blízkosti tak, aby si je mohl prohlédnout ze všech úhlů.

Ačkoliv zprvu spatříte prosluněnou pláž, blankytně modré moře a korálové kraby, většina dungeonu je spíše temná, tmavá a smutná. Co se týče mechanik bossů, tak bych ráda vyzdvihla bosse jménem Maligalig. Ten v určitých momentech vyvolává vodní vír, po kterém se jako po tobogánu vozíte a postupně se přesouváte k addům. Dokonce je ve hře achievement, který vás nabádá takto ,,uplavat” 2 km.

Shipwright’s Regret

Druhý dungeon je v podstatě loděnice na východním pobřeží Rivenspire. Hlavními postavami v tomto příběhu jsou Khajiit Za’ji a Senche-raht jménem Caska. [Pozn. Rasa Senche-raht, téže nazývaná jako Battlecat, je forma Khajiitské rasy. Vzhledově se jedná o kočkovitou šelmu. Pohybuje se po čtyřech končetinách, vypadá jako rys, ale je mnohem mohutnější a větší.]

Příběh vypráví o lodní válečné flotile All Flags Navy, která za dob První éry bojovala proti Sloadům, protože ti byli zodpovědní za šíření Thrassianského moru. No a tato loděnice je stále plná neklidných duchů, což pro obyvatele Rivenspire není dobré.

Atmosféra dungeonu odpovídá tomu, co nám příběh vypráví. Duchové jsou všude a nikde. Připadáte si loveni, sledováni. Od země stoupá záhadná mlha a zákoutí se vám zdají záhadně povědomá a přitom zcela neznámá. Taková, v podstatě Halloweenská atmosféra.

Bossové jsou nejen duchové nebo entity podobného původu (přízraky, Wraiths), ale také ,,uječená vodní žena” (Lost Maiden), bleskem zasažený námořník (Storm-Cursed Sailor), chlápek se sekerou (noční můra tanků, věčný ignorant taunt spellů), popřípadě vás překvapí ,,oživlá paní Stromová” (Giant Spriggan). Na hardmode si vychutnáte kapitána Numirrila. Mezi jeho speciality patří topení, šplouchání vodou a další zábavné aktivity.

DLC Ascending Tide si PC hráči mohou zakoupit přímo ve hře v Crown Store. Konzoloví hráči musí počkat na vydání titulu pro konzole, což je naplánováno na 29.3.2022.

Každoročně vychází dvě dungeonové DLC, jedno příběhové DLC a jedna nová kapitola (chapter). Letošní obsah nese ucelené pojmenování Legacy Of Bretons a bližší informace se o něm dozvíte v tomto našem článku.

Ráda bych také poděkovala Cenega Czech za poskytnutí tohoto DLC pro účely recenze.

Vizuální dojem: - 90%
Originální taktiky: - 75%
Obtížnost: - 85%
Příběh: - 70%

80%

Dungeony jsou vizuálně velmi povedené a hratelnost se mi zdá vyvážená. Hardmode je výzvou a tak to má být. Co mi ale chybí je nějaký ten puzzle nebo něco, na čem si každý hráč trochu potrápí mozkové závity a netýká se to jen technik u bossů.

User Rating: 3.46 ( 8 votes)

Anna Hynešová

Ráda hraju hry a občas jen tak streamuju na Twitchi.🎬 Odkud mě můžete znát? Indian | Filmové novinky | Simosvět | Creeprovinky | Blackhole | Gejmrbox | Zing.cz | Hrajeme s Annie | elderscrolls-online.cz | Roleplaysvet.cz