KomiksNovinkyRecenzeTéma dne

Proti přírodě balí odsudky společnosti do líbivě svůdné kresby

Proti přírodě je komiks, který upoutá vaši pozornost, už když uvidíte jeho obálku. Má jasné barvy, je provokativní a vyvolává ve vás otázky (jedna z nich může být: „Zdá se mi to, nebo má ta žena zvířecí ucho?“). A stejně jako u obálky je i samotný komiks něčím víc, než se může na první pohled zdát. Leslie J. Blair je prasečí slečnou (což vysvětluje to ucho), která nijak nevyčnívá. Vlastně je stejná jako většina jejich antropomorfních přátel. Má své oblíbené jídlo, nesnáší svou práci a kvůli totalitnímu režimu vlády se právě chystá potkat s klukem, který jí byl určen sociálním programem. A právě to odstartuje řetězec událostí, které navždy změní její život.

Antropomorfní příběhy ze skutečného života

Když jsem se do Proti Přírodě pustil, netušil jsem, co mám očekávat. Věděl jsem jen, že se má jednat o erotický thriller. Ve výsledku je to stejně dobrý politický thriller jako i erotické fantasy. Proti přírodě nám představuje svět v Orwellovském stylu, kde jsou lidé nahrazeni zvířaty (byť velmi polidštěnými) a vláda je snad ještě extrémnější, než v našem vlastním světě (i když záleží asi na tom, kde žijete). A právě díky použití tohoto specifického antropomorfizovaného fantasy světa se nám o problémech, kterým hlavní hrdinka čelí, bude číst snáze, než kdyby šlo o skutečné lidi. To ovšem neznamená, že by byly méně reálné. Autorka Mirka Andolfo sem vám dokáže dostat do hlavy. Některé otázky, které vás při čtení napadnou, vám budou ještě pěkně dlouho šrotovat v zadní části mozku. Co se tím snažím říct? Asi to, že Proti přírodě je skvěle napsané a pokud máte rádi thrillery s „reálnými“ problémy, budete velice mile překvapení.

V posledních letech se na internetu stalo běžnou praxí přirovnávat jakýkoliv příběh s antropomorfizovanými zvířaty k Zootropolis. Proti přírodě je ale jedno z mála děl, u kterého je toto srovnání nejspíš skutečně na místě. V prvním díle se sice vše teprve rozjíždí, už teď to ale vypadá na detektivní zápletku, ve které bude nejspíš hrát velkou roli právě dystopická vláda. A pokud máte strach, že budete s tímto komiksem na veřejnosti vypadat jako ten největší úchyl, nemějte obavy. Sexualita zřejmě bude v dalších dílech hrát důležitou roli, první díl je ale ještě stále poměrně krotký a ani zdaleka neukazuje věci tak explicitně, jako třeba Sunstone. Se Sunstonem má ale Proti přírodě shodný důraz na konverzace a jakýsi „slice-of-life“ způsob vyprávění. Pokud jste tedy více na akci, než na text, možná budete s komiksem trochu bojovat.

Kresba, která nadchne a vtáhne

Jak už jsem zmínil na začátku, celý komiks má velice jasné barvy a abnormální světelnou kvalitu, díky které postavy pomalu vyskakují ze stránek. Pokud se vám zdá kresba lehce povědomá, je to možná důsledek toho, že autorka je Italka, stejně jako Alessandro Barbucci, od kterého u nás Crew vydává Ekhö. Můžeme to teda svést na „italský styl“. Mirka Andolfo své hrdiny v panelech výborně oživuje a právě uvěřitelnost jejích postav je předností celého komiksu. Každodenní problémy hlavní hrdinky jsou tedy i vašimi problémy a když se Leslie dostane do problémů jen proto, že je „jiná“, jde pro čtenáře o velmi osobní zážitek. Mirka Andolfo odvedla zatraceně skvělou práci co se týče zpracování mimiky, ale i řeči těla. Antropomorfní zvířata tak dokáži snadno oslovit i ty, kteří se většinou podobným alegoriím vyhýbají.

Závěrečné myšlenky

Proti přírodě funguje hned na několika úrovních, ale bezpochyby nejvíce osloví tím, že poukazuje na to, co je „jiné“. Pokud se nějak odlišujete, nesouhlasíte s názory vaší vlády, jste zrovna nezadaní a už vás nebaví poslouchat průpovídky všech okolo, že byste měli založit rodinu, je to ten pravý komiks pro vás. Po začtení se do prvního dílu totiž pochopíte, že nejste tak jiní, jak si myslíte, a o to více vám Proti přírodě přiroste k srdci.

Příběh Mirky Andolfo je ve výsledku nádherně ilustrovaný a citlivě napsaný komiks, který pro každého z vás může mít jiný význam, takže neváhejte a pořiďte si první díl od Crwe, abyste i vy zjistili, jak na vás bude působit.

Děkujeme nakladatelství Crew za poskytnutí recenzní kopie.

Styl psaní - 98%
Kresba - 100%
Obálka - 99%
Příběh - 95%

98%

Proti přírodě je komiksem, který nabízí mnohem víc, než se na první pohled může zdát. Úžasnou kresbu, příběh, ale i další důležité prvky. Pokud máte rádi erotiku, ale i napětí je Proti přírodě tím pravým komiksem pro vás.

User Rating: 0.05 ( 1 votes)

Šílenec do fantasy a sci-fi, geek, streamer, ale hlavně vášnivý gamer tělem i duší! Hry mě provází celý život a tak jsem tu, abych vám dal něco, do toho vašeho.