NintendoNovinkyOldschool

Je k mání zdrojový kód pro verzi SNES Doom

Doom. To je prostě klasika všech klasik a předchůdce dnešních FPS her. Co si budeme nalhávat, i poslední Doom Eternal je boží. Povedly se ve své podstatě všechny.

Že ale někdo hned 2 roky po vydání prvního Dooma bude schopný vytvořit port na 16 bitovou konzoli, to už se jen tak neví. Hlavní programátor téhle hříčky je Randal Linden. Ten dokázal, po úpravě enginu, spustit hru na Super Nintendo. Ta samozřejmě neoplývala výkonem ani pamětí na originálního Dooma a tak bylo třeba se k tomu postavit trochu jinak.

Máme k dispozici tyto záběry , ve kterých je jasně vidět, co např. bylo třeba provést. Chybí textury podlah a stropů, které byly nahrazeny jednou barvou. Některé úrovně byly úplně odstraněny kvůli velikosti úložiště konzole. Také nepřátelé dostaly trochu osek a to např takový, že jim nikdy neuvidíte záda. Celkem zajímavé nápady, které, dle mého, neměly až tak krutý dopad na hratelnost.

Co je však perlička – bylo možné hrát multiplayer ve dvou hráčích. Jednalo se o deathmatch a bylo nutné se připojit pomocí modemu XBAND. Randal Linden zveřejnil zdrojový kód na Githubu pro každého, kdo se zajímá o tento technický manévr. Třeba si další hračičky řeknou, že naportují nějakou šílenost přímo na SNES. Taková konzole je dneska spíše už rarita. Pokud jde o samotného Lindena, ten pokračoval tím, že pomohl vytvořit Bleem, emulátor PlayStation, který byl v 90. letech komerčně prodáván.

David "Salamista" Hrňa

Všichni máme jedno společné - máme rádi hry! Ať hraješ na čemkoliv a cokoliv, jde nám o zábavu! Toho se držme.

Podobné články

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Back to top button