NovinkyPCRecenze

KUNAI: Metroidvania s grappling hooky?

KUNAI je indie, pixelová metroidvania se zajímavými, novými aspekty, jako jsou například grappling hooky, anebo bazuka. Vyšla 6. 2. na Steamu a Nintendo Switch, na obou platformách je dostupná za 17 EUR, což je v přepočtu zhruba 430 korun. Hru vyvinulo studio Turtle Blaze pod vydavateli The Arcade Crew a Gamera Games.

Grafika, hudba a ovládání

Hra je zpracována v 2D pixelovém provedení, díky čemuž tvoří specifický, relativně neutrální styl. Hudba je mystická, dokáže mírně navýšit hodnoty adrenalinu v těle. Některé zvuky jsou poměrně oldschool, částečně připomínají arkádovky, což však ke hře parádně sedí.

Ovládání je příjemné a responsivní. Nějaké útoky a komba jsou náročnější na naučení, ale s časem jde vše docela lehce. Grappling hooky jsou úžasným přídavkem do hry, které ji dělají originální. Možná někomu může vadit, že si nelze vybrat, kam přesně hooky vystřelí, ale mně osobně statická pozice vyhovovala.

Průběh hry

Hlavní postavičkou KUNAI je Tabby, což je malý modrý tablet. S ním se snažíte zastavit invazi země od mocného A.I. Lemonkuse. Zabíjením jeho robotů získáváte penízky, které následně můžete v obchodu směnit za různá vylepšení, která se týkají jak zbraní, tak útoků, či různých pohybů.

Na začátku nemáte vůbec nic. S postupem času však odemykáte a nacházíte různé upgrady, například mapu, SMG, či bazuku. Díky tomuto hra není stereotypní. Zároveň se zvyšuje úroveň hry, na začátku je velmi jednoduchá, po každém bossovi se však hra výrazně ztíží. Na konci už je hra díky kombinaci mnoha možných pohybů a těžkých nepřátel občas velmi frustrující, ale tím dobrým způsobem.

V každé oblasti se nachází noví nepřátelé, ve hře nenajdete dva druhy robotů, které by měly stejné útoky. To stejné platí u bossů, každý testuje jinou část hráčových dovedností. Celkový průchod je poměrně svižný, i když se ke konci musíte poměrně hodně přepravovat po rozsáhlé mapě.

Shrnutí

KUNAI je parádní metroidvania, na jejíž dohrání je třeba v průměru asi 10 hodin. Grafika je příjemná na oko, hudba je motivační a bossové jsou složití. Nejdůležitějším aspektem hry jsou pravděpodobně grappling hooky, které dodávají hře rychlý spád. Hra má lineární průchod, v podstatě se v ní nelze ztratit. Na začátku je velmi jednoduchá, ke konci už se blíží úrovni Dark Souls.

KUNAI se na Metacriticu stala terčem takzvaného review bombingu, což je úmyslné snižování skóre hry, které bylo odhlasováno uživateli stránky. Dle všeho za tím stál jediný člověk, který si vytvořil 200 účtů, na kterých dal hodnocení 0. Tím snížil uživatelské recenze z 8.1 na 1.7. Vývojáři řekli, že tento útok nebyl cílený, osoba si hru vybrala náhodně. Nyní je už však problém zažehnán, po zdlouhavém zásahu Metacriticu se falešné hodnocení odstranilo, KUNAI tam aktuálně má hodnocení 7.6.

Verdikt

Grafika - 78%
Zvuk - 75%
Příběh - 75%
Hratelnost - 85%

78%

Naše skóre

KUNAI je parádní metroidvania, na jejíž dohrání je třeba v průměru asi 10 hodin. Grafika je příjemná na oko, hudba je motivační a bossové jsou složití. Nejdůležitějším aspektem hry jsou pravděpodobně grappling hooky, které dodávají hře rychlý spád. Hra má lineární průchod, v podstatě se v ní nelze ztratit. Na začátku je velmi jednoduchá, ke konci už se blíží úrovni Dark Souls.

User Rating: Be the first one !

Patrik Broniek

Fanoušek počítačových her, esportu a hudby.

Podobné články

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Back to top button