Nova Drift: Potomek Beat Hazardu a Slay the Spire?

RPG? Arkádovka? Strategie? Střílečka? Roguelike? Vlastně tak nějak úplně všechno. Podle tvůrců z Chimericu je Nova Drift perfektní kombinací mechanické a strategické hloubky ARPG (Action Role-Playing Game) zalité do klasického arkádového kabátku. Je to skoro nekonečná hra, ve které ovládáte a postupně vyvíjíte vlastní vesmírnou loď, pomocí které se utkáváte proti hordám různorodých nepřátel a vesmírným abnormalitám. Na svět vzešla díky úspěšnému crowdfundingu z roku 2017!

Grafika a hudba

Co mě na první pohled na Nova Drift zaujalo, bylo určitě grafické zpracování. Je kombinací barevného zmatku, nádherné kreslené grafiky a blikajících světýlek. A výsledek opravdu výborně navozuje atmosféru starých arkádovek, ale přitom je prezentován v moderní verzi. Částečně mi tento vzhled připomněl hru Beat Hazard, která pracuje na velmi podobném konceptu. Narodíl od této hry je však Nova Drift zcela přehledná, není zde zbytečný přehršel barevných výbuchů. Jediné, v čem se dá i po chvíli hraní ztratit, je sledování a soustředění se na menší projektily. Občas se mi tedy stalo, že jsem zemřel aniž bych věděl, co mě zničilo.

Hudba pro tuto hru byla zhotovena Milesem Tilmannem, který se v hudebním průmyslu pohybuje již přes 20 let. A je to poznat. Soundtrack je na počátku hry poměrně uklidňující, příjemný. Čím víc se prodíráte vlnami nepřátel, tím víc hudba graduje. U bossů pak nastoupí mírně agresivní, ale velmi povzbuzující zvuková stopa, která v těžkém boji definitivně pomůže.

Ovládání

Co je skutečně zajímavým aspektem Nova Drift je způsob, jakým se ovládá. Není to totiž to, na co jsem minimálně já zvyklý. Hra se snaží simulovat opravdový arkádový zážitek, který nám přináší pomocí “tlačítkového” stylu ovládání. Směr, kterým se naše loď pohybuje, je zároveň směr, do kterého loď střílí. Nemůžeme tedy pálit na nepřátele, kteří jsou na druhou stranu od naší destinace. Chvíli mi trvalo, než se mi tento styl hraní dostal pod kůži, ale nemůžu říct, že by byl zcela špatný, rozhodně si své příznivce najde.

Nova Drift lze hrát jak na klasickém kombu klávesnici/myši, tak na gamepadu. Obě varianty jsou v podstatě požitkově stejné, přičemž záleží na preferenci hráče. Pohybovat se lze jen dopředu, v podstatě to funguje jako u Asteroidů. Mi osobně přišlo nejlepší hrát s klávesnicí i myší, protože si takto můžu nastavit přesně kam chci letět a nemusím tak spoléhat na vlastní skill jako u gamepadu, jehož joystick funguje v podstatě jako šipky doprava/doleva.

Průběh hry

Hned při spuštění nové hry dostaneme na výběr z několika možností, jak si můžeme hru nakonfigurovat. Zpočátku máme na výběr pouze z cvičného módu, nekonečného módu a módu divoké metamorfózy s tím, že další přibudou v budoucích updatech. Ve cvičném módu se vám nepočítá skóre, nepřátelé jsou slabší a dělají menší poškození. V módu divoké metamorfózy se vám na loď aplikují náhodné upgrady. Poslední, tedy endless/nekonečný herní mód, je pravděpodobně ten nejhranější.

Po prvních pár zničených asteroidech se objeví malé vesmírné lodi, které dokonce opětují palbu. Stačí zdolat jen málo nepřátel, a můžete si vybrat první upgrady. Ty mění druh zbraní, štítů a celkový charakter lodi. Aktuálně je v Nova Drift na výběr z 11 typů zbraní, 9 štítů a 12 lodí. Postupem času se objevují těžší nepřátelé, hra se zrychluje a rozhodujete se, jakým způsobem si vaši loď vyšperkujete. Sekundárních upgradů je aktuálně ve hře přes 100, přičemž každý z nich vám může absolutně změnit gameplay.

Každých dvacet vln se spawne boss, momentálně se jich ve hře nachází pět. Klasických, vyplňujících nepřátel ve hře taky zatím není mnoho. I když je každá hra jiná, tak se po chvíli může právě z tohoto důvodu zdát repetitivní. Po smrti zjistíte skóre, které si můžete porovnat s ostatními kamarády, anebo s lidmi na fóru. Například na Redditu je poměrně aktivní komunita, která diskutuje a probírá různé buildy. Hraním si levelujete účet, a tím si odemykáte nové challenge herní módy a upgrady do samotné hry.

Shrnutí

Nova Drift je aktuálně na Steamu za 12,49€, což si myslím, že je vskutku přiměřená cena za to, co dostaneme. V současném stavu je tento kousek mírně nadprůměrnou hrou. Určitě také stojí za zmínku, že hru vyvíjí jediný člověk – Jeffrey Nielson. Nesmíme navíc zapomenout, že je hra zatím jen v Early Accessu, takže se může valná většina věcí změnit!

Patrik Broniek

Fanoušek počítačových her, esportu a hudby.